Takiego przejęcia jeszcze nie było. Luksusowa marka biżuteryjna Tiffany sprzedana za 16 mld dol.
Po ponad 180 latach na rynku nowojorska marka Tiffany & Co. zostanie przejęta przez koncern LVMH. Transakcja opiewa na kwotę bagatela 16 mld dol.
LVMH ma wiele luksusowych marek w portfolio
LVMH to francuski koncern Louis Vuitton Moet Hennessy, który w branży dóbr luksusowych działa od 1987 r. W swoim portfolio ma 75 najdroższych marek. W tym producentów drogich alkoholi, jak Hennessy, Dom Pérignon, luksusowych zegarków i biżuterii, jak Zenith, Christian Dior Watches, ubrań, jak Louis Vuitton, Marc Jacobs, Kenzo, Dior czy perfum. Jest też właścicielem znanych sieci sklepów, m.in. Sephory.
– Przejęcie Tiffany wzmocni pozycję LVMH w branży jubilerskiej i jeszcze bardziej zwiększy jego obecność w Stanach Zjednoczonych – powiedział CNBC Bernaud Arnault, dyrektor generalny LVMH. I dodał, że to przejęcie sprawi, że dział zegarków i biżuterii LVMH wzbogaci się.
Tiffany walczył ze spowolnieniem
Dlaczego Tiffany zgodził się na taką transakcję? Jak się okazuje, spółka od jakiegoś czasu borykała się ze spowolnieniem sprzedaży. Wszystko z powodu stagnacji gospodarczej w Chinach. Jak się bowiem okazuje, najwięcej luksusowych towarów kupują obywatele Pastwa Środka.
O Bernardzie Arnault z LVMH było ostatnio głośno po tragicznym pożarze Noter Dame. 70-letni magnat, trzeci najbogatszy człowiek na świecie, razem z konkurentem François-Henri Pinault, prezesem grupy Kering, przekazali na odbudowę katedry 300 mln euro.