Nie bądź dziki. Popularny youtuber w kampanii skierowanej do polskich kierowców

Dawid Wojtowicz
Brawura, nadmierna prędkość, nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu i zachowanie niewłaściwej odległości między pojazdami – to główne grzechy polskich kierowców. Efekt? Ponad 33 000 wypadków na drogach w Polsce, w których rocznie ginie ok. 3000 osób. Nie dziwi więc potrzeba nagłaśniania takich kampanii społecznych jak "Nie bądź dziki".
"Nie bądź dziki" to kampania społeczna Grupy Raben, której częścią jest internetowa platforma edukacyjna promująca bezpieczne zachowania na drodze. Jej ideę wsparł gospodarz kanału Motodoradca. Youtuber wystąpił w filmie o pracy kierowcy ciężarówki Moto doradca / Facebook
Taką nazwę nosi interaktywna platforma edukacyjna o bezpieczeństwie na drodze, której twórcami są eksperci Grupy Raben. Do współpracy przy tym projekcie międzynarodowa firma logistyczna zaprosiła pod koniec 2019 roku Waldemara Florkowskiego, znanego w świecie motoryzacji influencera, który prowadzi na YouTube popularny kanał Motodoradca.



– Poprzez przesłanie oraz przystępną formę aplikacja zachęca do tego, by nie być dzikim na drodze, szanować innych użytkowników tras oraz zwracać uwagę na pojawiającą się przy trasach leśną faunę. Do tego przypomina nam o tym, jak ważne jest, aby prowadząc samochód, zachować czujność – wyjaśnia Jakub Krzewina, koordynator CSR w Grupie Raben.

Przez ten przyspieszony internetowy kurs musiał też przejść Motodoradca. Na filmie odbył przejażdżkę należącą do floty Raben ciężarówką, zasiadając za kierownicą nowego Actrosa marki Mercedes. Ten innowacyjny pojazd zaprojektowany pod szyldem wieloletniego partnera biznesowego Raben – Mercedes-Benz Truck – może pochwalić się m.in. kamerą MirrorCam zamiast lusterek oraz asystentem martwego pola.
Logo skierowanej do polskich kierowców kampanii społecznej "Nie bądź dziki" oraz certyfikat ukończenia kursu "Kierowco! Nie jesteś dziki na drodze"Grupa Raben
– Jazda tym truckiem była sporą przyjemnością m.in. dzięki nowinkom technologicznym – komentuje jako recenzent Waldemar Florkowski. – Cieszę się, że firmy logistyczne biorą sobie za cel kampanie zwiększające bezpieczeństwo na drodze, takie jak projekt "Nie bądź dziki" – dodaje gospodarz kanału Motodoradca, który śledzi ponad 300 tys. widzów.

Dla internautów kolejny odcinek vloga prowadzonego przez cenionego influencera to również okazja, by przyjrzeć się bliżej codziennej pracy kierowcy samochodu ciężarowego. Dla samego twórcy kanału – szczęśliwego posiadacza prawa jazdy kategorii C i C+E – była to natomiast szansa sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce – w trasie.

W zmaganiach Motodoradcy, który po raz pierwszy jechał ciężarówką z naczepą, towarzyszył youtuberowi pan Sebastian, jeden z doświadczonych pracowników Grupy Raben. Oglądający videoreportaż mogą przypatrzeć się podpinaniu naczepy do ciągnika oraz podstawieniu ciężarówki pod załadunek, które są codziennością w jego pracy.
W nakręconym z Grupą Raben odcinku vloga Waldemar Florkowski/Motodoradca przybliżył pracę kierowcy ciężarówki na przykładzie pojazdu Mercedes-Benz ArcosGrupa Raben
Mający edukacyjne walory film na YouTube wpisuje się w szereg działań podejmowanych przez firmę Raben na rzecz bezpieczeństwa i zdrowia Polaków, nie tylko zresztą na drogach. Przykładowo, z influencerką Dr Lifestyle międzynarodowy przewoźnik nakręcił poradnikowy materiał o... przechowywaniu żywności w lodówce!

Kto chce zaś wesprzeć ideę projektu "Nie bądź dziki", powinien zajrzeć na oficjalną stronę kampanii społecznej. Każdy internauta może podejść tam do internetowego kursu i zdobyć certyfikat jego ukończenia (z napisem "Kierowco! Nie jesteś dziki na drodze") , a także podzielić się swoim "nie dzikim" stylem prowadzenia auta w takich social media jak Facebook czy Linkedin, zachęcając innych do bezpiecznej postawy na drodze.

Artykuł powstał we współpracy z Grupą Raben