Allegro odpala własnego Facebooka. Tak wygląda Allegro Gadane

Patrycja Wszeborowska
Allegro właśnie uruchomiło swój osobisty serwis społecznościowy. Allegro Gadane, bo tak nazywa się nowa platforma, będzie łączyło ze sobą społeczność skupioną wokół strony zakupowej. Kupujący i sprzedający będą mogli wymieniać się uwagami i poradami oraz opiniami na temat wystawionych produktów.
Allegro Gadane połączy ze sobą społeczność skupioną wokół strony zakupowej, lecz nie będzie konkurować z Facebookiem. Fot. 123rf.com
Społeczność kupujących i sprzedających
Nowe medium społecznościowe od Allegro zostało wprowadzone w formie strony internetowej oraz aplikacji mobilnej. Wszystko po to, by użytkownicy platformy sprzedażowej mogli swobodnie się ze sobą komunikować, dzieląc opiniami i spostrzeżeniami na temat produktów.

Z treści w Allegro Gadane skorzystać może każdy – czy to użytkownik konta premium Allegro Smart czy osoba niezarejestrowana w serwisie. Jednak aby aktywnie uczestniczyć w społeczności i np. zamieszczać posty czy odpowiadać na pytania innych członków, należy posiadać konto na Allegro.
Allegro Gadane - tak serwis internetowy prezentuje się w akcji.Zrzut ekranu

Serwis opiera się na forach tematycznych z poszczególnymi kategoriami oraz blogu z artykułami o społeczności platformy. Jeśli jakiś post czy komentarz wyda się któremuś z użytkowników wyjątkowo ciekawy, może kliknąć wyrażającą poparcie reakcję „W punkt!”. System posiada też rangi – zaczynamy z łatką Nowicjusza, lecz im dłużej i aktywniej korzystamy z Allegro Gadane, tym wyższy mamy poziom.


Nie będzie konkurencji z Facebookiem
– Nie zamierzamy konkurować z innymi platformami społecznościowymi, bo w centrum zainteresowania użytkowników ma być Allegro. Na pewno nadal będziemy korzystać z narzędzi jakie oferują social media i także tam prowadzić komunikację, bo jesteśmy wszędzie tam, gdzie klient Allegro szuka pomocy i odpowiedzi na pytania związane z serwisem – mówi w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Agata Stachowiak, public relations officer w Allegro.

Serwis Allegro to polski gigant sprzedaży internetowej. Od czasów uruchomienia w 1999 roku zgromadził wokół siebie ok. 12,5 mln użytkowników. Aby zachować pozycję lidera na rynku i nie dać się zrzucić z piedestału zagranicznej konkurencji, co rusz wprowadza jakieś nowości.

Jedną z nich były darmowe dostawy kurierem dla wszystkich abonentów programu Smart. Allegro zdecydowało się na ten ruch w odpowiedzi na partnerstwo InPostu z chińskim AliExpressem. Roczny koszt programu Smart to 49 zł. W jego ramach wystarczy wydać co najmniej 40 zł, by zakupy za darmo odebrać np. w sklepie Żabka lub na stacji paliw.