Biedronka staje się zbyt luksusowa. Wieloletni klienci woleli „codziennie niskie ceny”

Patrycja Wszeborowska
Hasło „codziennie niskie ceny”, którym jeszcze kilka lat temu reklamowała się Biedronka coraz bardziej odchodzi w zapomnienie. Sklepy należące do Jeronimo Martins powoli stają się coraz bardziej luksusowe. Z tego powodu tracą miejsce w sercach części Polaków.
Biedronka dla części klientów stała się zbyt luksusowa. fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Gazeta
Dowodem tego ma być ranking najlepiej ocenianych przez Polaków sieci handlowych, przygotowany przez międzynarodową firmę doradczą OC&C Strategy Consultants, w którym Biedronka zaliczyła ostre spadki. W tegorocznej odsłonie portugalska sieć wypadła z pierwszej dziesiątki., zajmując 18. miejsce Jeszcze rok temu plasowała się na 9 pozycji.

Koniec tanich zakupów i sprzedaży z palet
Jak tłumaczą autorzy raportu, przywoływani przez „Gazetę Wyborczą”, dla części klientów Biedronka stała się zbyt luksusowa. Niektórzy Polacy tęsknią za lokowaniem swoich sklepów w prymitywnych blaszakach, sprzedawaniem prosto z palet, a nawet pakowanym w plastikowe pojemniki mięsem.


Mimo to Biedronka wraz z Lidlem ciągle uchodzą za najtańsze sieci handlowe w oczach wielu. Jak wynika z badań agencji ASM Sales Force Agency, które przywoływaliśmy w INNPoland.pl, w skali zeszłego roku najtańsze okazały się sklepy sieci Auchan. Z kolei według badań wspominanej firmy OC&C Strategy Consultant sieć Biedronka okazała się najtańszą spośród wszystkich sieci spożywczych.
Według raportu OC&C Strategy Consultants Biedronka to najtańsza sieć spożywcza.OC&C Strategy Consultants