Smartfony 5G sprzedają się jak świeże bułeczki. Te marki są najpopularniejsze

Leszek Sadkowski
Według raportu firmy analitycznej Strategy Analytics globalna sprzedaż smartfonów 5G w pierwszym kwartale tego roku osiągnęła 24,1 miliona sztuk, podczas gdy w całym 2019 r. sprzedano ich tylko 18,7 milionów.
Popyt na telefony w Chinach był wyższy niż oczekiwano. Wśród liderów sprzedaży telefonów 5G znalazł się m.in. Huawei. Fot. materiały prasowe

Wielka piątka

Na prowadzeniu jest koreański Samsung z 8,3 miliona smartfonów 5G sprzedanych na całym świecie w pierwszym kwartale i z udziałem w rynku wynoszącym 34,4 procent.

Chiński gigant technologiczny Huawei zajął drugie miejsce z niewielką różnicą do lidera sprzedając 8 milionów telefonów 5G i z 33,2-procentowym udziałem w rynku.

Z raportu wynika, że chińscy dostawcy mają 61 procent rynku smartfonów 5G i pięciu kluczowych graczy w czołówce. Przynajmniej w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku, przy czym większość wolumenu trafiła na rynek chiński. Bo też i popyt na telefony w Chinach był wyższy niż oczekiwano.


Pięciu największych globalnych dostawców smartfonów 5G pod względem udziału w rynku w I kwartale 2020 to Oppo na miejscu 5. z 5 procentami rynku, Xiaomi z 10,4 procent, Vivo z 12 procent, Huawei (razem z marką Honor) i 33.2 procent rynku oraz Samsung z 34.4 procent.

Nadzieja Apple

Jak widać ranking zdominowali producenci z Azji z którymi trudno wygrać konkurencję, o czym boleśnie przekonuje się ostatnio amerykański Apple.

A wiele wskazuje na to, że ich dominacja może się jeszcze utrwalić, bo w USA czas dla biznesu jest ostatnio trudny. Apple liczy jednak na to, że nowy iPhone 12 będzie okazją do rynkowego wstrząsu, o czym pisaliśmy w maju w INNPoland.pl.

Okazją może być to, że nowy model Samsunga Galaxy S20 nie do końca spełnia sprzedażowe oczekiwania producenta. Na tym wszystkim najlepiej wyjść mogą Chińczycy z Huawei, Vivo czy Xiaomi, którzy nie ukrywają swoich wysokich aspiracji.

Trudny kwartał


Przypomnijmy, że z szacunków Counterpoint za rok 2019 wynika, że na świecie sprzedano ponad 1,48 mld smartfonów, a liderem wyścigu był Samsung, który sprzedał 296,5 mln aparatów zwiększając swój udział w rynku z 19 do 20 proc.

Po piętach deptał mu Huawei z udziałem 16 proc. i sprzedażą blisko 239 mln telefonów. Słabiej wypadł Apple, choć zanotował 92 mld dol. przychodów i 22,2 mld dol. przy sprzedaży 196 mln sztuk.

Światowy rynek sprzedaży smartfonów w I kwartale dość mocno jednak podupadł (o 13 proc.), po raz pierwszy od pierwszego kwartału 2014 r. Sprzedało się mniej niż 300 mln sztuk aparatów.

Wszystko oczywiście przez pandemię COVID-19, która zakłóciła oznaki ożywienia widoczne w czwartym kwartale 2019 r.

Warto dodać, że w pierwszym kwartale bardzo dobrze wypadło Xiaomi, które wzrosło o 7 proc. w dużej mierze dzięki sprzedaży na rynku indyjskim, gdzie zdobyło ok. 30 udziałów.