Duży gracz wśród operatorów płatności wchodzi na polski rynek. Obsługują LOT i eobuwie

Kamil Nowicki
Po wielu latach współpracy z polskimi markami globalny operator płatności Adyen otwiera swoje biuro w Warszawie. Czym dokładnie zajmuje się firma i jakie znane marki obsługuje w Polsce?
Adyen po prawie 10 latach obecności w Polsce otwiera swoje biuro w Warszawie. 123rf.com

Adyen w końcu w Polsce

Firma Adyen po wielu latach współpracy z polskimi firmami otwiera swoje biuro w Warszawie. Polska już od dawna była na liście krajów, które zostały wpisane w plan strategii i rozwoju firmy - podkreśla Pieter van der Does, który jest współzałożycielem i CEO Adyen. Docelowo do końca roku firma chce zatrudniać w Polsce 6-7 osób.

Adyen zajmuje się obsługą, a zarazem uproszczaniem skomplikowanych procesów płatniczych. Schematy i procesy w znacznym stopniu ułatwiają transakcję na danej stronie, dodatkowo dbając o bezpieczeństwo. Z technicznego aspektu jest to bardzo skomplikowana operacja – tłumaczy Jakub Czerwiński, VP Sales CEE w Adyen. Obecnie firma pracuje tylko w modelu B2B.
Schemat obsługi płatności AdyenFot. materiały prasowe Adyen
Adyen jest już obecny na polskim rynku od blisko dekady. Jak wspomina Czerwiński jednym z pierwszych klientów obsługiwanych w naszym kraju był Groupon.


Firma Adyen współpracuje u nas z polskim system płatności BLIK. Jakub Czerwiński dodaje, że muszą się dostosowywać do systemów płatności, które cieszą się największą popularnością w danym kraju.

Obecnie w Polsce Adyen współpracuje z dużymi i rozpoznawalnymi markami takimi jak m.in. eobuwie, OLX, Flixbus czy PLL LOT.

Gotówka traci na popularności

Jak pisaliśmy w INNPoland.pl szczególnie w czasach pandemii koronawirusa gotówka staje się coraz mniej popularna.

Obecnie udział gotówki w procesie regulowania opłat za zakupy spadł do zaledwie 24 proc, gdzie rok temu było to 46 proc.