Polski start-up logistyczny robi krok ku globalnej ekspansji. Rodzimy rynek przestał wystarczać

Marcin Długosz
Od samego początku Omnipack – polski start-up logistyczny – wiedział, że rodzimy rynek nie jest wystarczająco duży, by móc na nim osiągnąć atrakcyjną skalę. Zakładając działalność firma zdecydowała się na obranie kierunku globalnego, do czego sukcesywnie podążała małymi krokami. Dziś Omnipack skutecznie wdraża swój pomysł w życie.
Omnipack – polski start-up logistyczny – wypływa na międzynarodowe wody. Fot. Omnipack / materiały prasowe

Omnipack robi krok ku międzynarodowej ekspansji

Choć dla wielu firm koronawirusowy lockdown skończył się niemałym kryzysem, dla e-handlu okazał się istnym błogosławieństwem. Popularność zakupów w internecie podczas epidemii skoczyła, a przyspieszenie miało ogromny wpływ na dynamiczny rozwój większości firm w tej branży.

Omnipack to polski start-up świadczący obsługę logistyczną dla handlu elektronicznego w modelu full stack. Z jego usług korzystają dziś takie polskie marki, jak Bizuu, Sugarfree, Jadłosfera, Ekopolka czy 9design. Wkrótce klienci start-upu dostaną możliwość realizowania zamówień z zagranicy bez utraty standardów, które oferują giganci i z dostaną już następnego dnia.


Dzięki dynamicznemu rozwojowi e-handlu start-up logistyczny dwukrotnie zwiększył powierzchnię centrum logistycznego i przeniósł wszystkie operacje do Nadarzyna – blisko lotniska i trasy S8.

Co więcej, wdrożenie zaawansowanych systemów do zarządzania operacjami logistycznymi umożliwia polskiemu start-upowi wejście na rynki zagraniczne i budowę sieci centrów logistycznych w całej Europie.

Łatwiejsza obsługa zagranicznych klientów dla polskich marek

Co to oznacza dla polskich marek i przedsiębiorców? E-handel zagraniczny ma dużo barier, którym polscy przedsiębiorcy lub polskie firmy nie są w stanie sprostać z różnych powodów. Wśród przeszkód wskazywana jest zwykle niekorzystna lokalizacja magazynu, brak dostępu do lokalnych przewoźników czy brak rozwiązań umożliwiających sprawne zarządzanie operacjami logistycznymi.

Dzięki wypłynięciu Omnipack na międzynarodowe wody jego klienci mogą przekazać zarządzanie zagranicznymi "kulisami sklepu internetowego" podmiotom wyspecjalizowanym i skupić się na rozwoju swojego biznesu, a nie bieżących operacjach.

– Kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorcy, który chciałby, aby jego eCommerce miał zasięg globalny i był przystosowany do potrzeb lokalnych rynków - jest wybór operatora logistycznego, który posiada magazyn w odpowiedniej lokalizacji, dostęp do lokalnych przewoźników i systemy do rozliczeń międzynarodowych – podkreśla Tomek Kasperski, CEO Omnipack.