To może być debiut roku. Canal Plus rozważa wejście na giełdę

Leszek Sadkowski
Platforma złożyła już prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Według analityków, to odpowiedni na to moment, bo spółki medialne dobrze radzą sobie w czasie kryzysu pandemicznego.
Canal+ Polska wejdzie na giełdę. Eksperci są zdania, że warto inwestować w akcje spółek medialnych, bo lepiej radzą sobie z kryzysem pandemii. Fot. 123rf.com

Wejście na giełdę

Canal+ Polska poinformował, że złożył w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny, co jest początkiem procedur związanych z wejściem na giełdę.

- Spółka i jej akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej. Spółka będzie informować o kolejnych krokach po zatwierdzeniu prospektu przez KNF oraz rozważeniu warunków rynkowych i innych czynników - podano w komunikacie.

Przypomnijmy, że we wrześniu ub. roku należąca do grupy platforma nc+ zmieniła nazwę na Platforma Canal+. Obecnymi akcjonariuszami Canal+ Polska są Grupa Canal+ (ma 51 proc. kapitału), TVN Media (32 proc.) i spółka zależna Liberty Global (17 proc.), właściciela UPC.


Wirtualnemedia.pl podają, że zdaniem analityków moment wejścia Canal+ Polska na giełdę wydaje się dobry, bo "wyceny na rynkach finansowych odbiły po pierwszym szoku związanym z pandemią, a biznes płatnej telewizji jest relatywnie odporny na zawirowania gospodarcze".

Dominik Niszcza z Trigon DM nie dziwi się też temu, że Liberty Global i Discovery chcą sprzedać swoje udziały w platformie.

- Wydaje się to logicznym posunięciem, bo są to podmioty branżowe, które zwykle posiadają pakiety kontrolne w spółkach zależnych, a nie udziały mniejszościowe nie dające kontroli, jak w tym przypadku - ocenia.

Treści wideo w internecie

Canal+ rusza z nowym serwisem streamingowym - pisaliśmy w maju. Biblioteka filmów i seriali premium oraz dostęp do telewizji na żywo przez internet był pomysłem firmy na przyciągnięcie polskich subskrybentów. Oferta różniła się od tradycyjnych serwisów VOD, ale ceny są wyższe od tych, do których przyzwyczajeni są ich użytkownicy.

Jeśli chodzi o treści wideo w internecie liderem jest Netflix - wynika z danych Gemius/PBI opracowanych przez wirtualnemedia.pl. W kwietniu 2020 roku serwis odwiedziło 5,68 mln realnych użytkowników, a z aplikacji mobilnej skorzystało 2,95 mln osób.

Drugie i trzecie miejsce w tym zestawieniu zajęły tvp.pl - vod (3,86 mln realnych użytkowników) i player.pl (3,64 mln).