To koniec pewnej epoki. Disney zamyka markę 20th Century Fox
To oficjalny koniec marki 20th Century Fox. Decyzją nowego właściciela, którym jest Disney, wytwórnia zyska teraz nową nazwę.
Symboliczna zmiana
Na początku styczna 2019 Disney kupił markę 20th Century Fox za 71 mld dol. Chodzi dokładnie o należące do Ruperta Murdocha studia filmowe pod marką Fox (m.in. 20th Century Fox, Fox Searchlight Pictures), kanałów rozrywkowych Fox i FX, National Geographic Channel, platformy Stars India, udziałów w serwisie VoD Hulu czy firmy producenckiej Endemol Shine Group - podaje CNN.W posiadaniu medialnego miliardera cały czas są kanały FOX - sportowe i newsowe oraz Fox Entertainment.
Najważniejszą decyzją nowego właściciela jest zmiana nazwy 20th Century Fox na 20th Century Studios, zaś na znanym logo, które jest puszczane przed wieloma filmami została nazwa 20th Television.
Zmiany również dotknęły inne studia telewizyjne, które nabył od Foxa Disney. ABC Studios i ABC Signature Studios będzie to teraz ABC Signature, a Fox 21 Television Studios stanie się Touchstone Television.
Najpopularniejsze dzieła 20th Century Fox to "Gwiezdne wojny", "Szklana pułapka" czy serial animowany "The Simpsons" i "Family Guy".
Wielki powrót
Jakiś czas temu w INNPoland.pl pisaliśmy o Robercie A. Iger, który powrócił do firmy The Walt Disney Company, aby jej pomóc w ciężkich czasach.Na początku grudnia Iger zdecydował, że nadszedł czas, by zrobić to, co odkładał już czterokrotnie od 2013 roku, czyli przejść na emeryturę. Był wtedy tego pewien.
Ale pod koniec stycznia, kilka dni po tym, jak Disney został zmuszony do zamknięcia parku rozrywki w Szanghaju z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa, Iger po kilku rozmowach zdecydował się pozostać w zarządzie firmy do 31 grudnia 2021 roku, kiedy wygasa jego kontrakt.
– To wielkie szczęście, że po prostu nie odszedł – powiedział wtedy Richard Plepler, były szef HBO i dodał, że nadszedł moment, w którym ludzie przede wszystkim szukają lidera i przywódcy sprawdzonego w trudnych czasach.