Zakupy w internecie, czyli sport narodowy Polaków. Te badanie pokazało ich skalę

Grzegorz Koper
Pandemia stała się świetnym powodem do niewychodzenia do sklepów stacjonarnych, co umocniło popularność sklepów online. Wyposzczeni od zakupów Polacy rzucili się więc na kupowanie w sieci, co pokazują najnowsze badania.
Polacy chętnie korzystają z możliwości zakupów online. Pexels.com

Polacy lubią online

Polacy lubią robić zakupy w sklepach online. Do takich wniosków można dojść czytając najnowszy raport ExpertSender. Prawie 80 proc. naszych rodaków z dostępem do internetu robi w sieci zakupy.

31 proc. osób przyznało się, że wydaje na sprawunki online od 101 do 300 zł miesięcznie. Niewiele mniej, bo 28 proc. badanych, zadeklarowało sumy miesięcznych wydatków w granicach 301-500 zł.

Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender wyjawił, że w 2019 roku wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w bieżącym roku prognozowano na około 20 proc..


– Obserwujemy wzmożony ruch w sklepach internetowych, dlatego wartość e-commerce w tym roku może być znacznie większa, niż pierwotnie przewidywano. Klienci chętnie kupują w internecie, tylko 1 proc. ankietowanych twierdzi, że robi to raz na rok – powiedział ekspert.

Co skłania do korzystania z usług e-commerce

Najważniejsza dla ankietowanych jest szybka i przewidywalna dostawa. Ponadto zwracamy też uwagę na najniższą cenę (16 proc. badanych), opinie o sklepie (14 proc.) i szeroki asortyment towarów (13 proc.).

Specjaliści z ExpertSender zwrócili także uwagę na czynniki zniechęcające do zakupów przez internet. Najwięcej, bo 15 proc. ankietowanych wskazało reklamy wyskakujące na stronie. Niewiele mniej osób (14 proc.) uznało, że mankamentem jest brak przewidywalnej lub darmowej dostawy.

Na dalszych miejscach znalazły się reklamy nieinteresujących produktów i te powtarzające się (po 13 proc.), skomplikowana strona internetowa (12 proc.) czy brak ulubionej metody płatności (też 12 proc.).

Rozwój e-commerce widać na różnych polach

W INNPoland zauważyliśmy, że w trakcie pandemii poprawiła się sytuacja pracownicy IT sektora e-commerce na rynku pracy.

18 proc. specjalistów od e-commerce i digital marketingu dostało w trakcie pandemii podwyżki. Wzrosło też zapotrzebowanie rynku na ich usługi.