Carrefour wycofał reklamy z TVP. Francuzi wymownie podsumowali treści telewizji

Grzegorz Koper
Carrefour wstrzymuje swoją kampanię reklamową w TVP VOD. Poszło o wpis na francuskim Twitterze.
Carrefour wyjaśniło sprawę. Fot. 123rf.com
O wszystkim poinformował Onet. Chodzi o wpis opublikowany na Twitterze przez użytkownika o nicku Claire Underwood. Użytkowniczka w tweecie wskazała na wydatki reklamowe firmy, które – jej zdaniem – finansują "obrzydliwą nienawiść do LGBT" i jako przykład podała rubrykę "Tęczowa zaraza", która miała się rzekomo znaleźć na stronie tvp.info.

Treści nie odpowiadają wartościom firmy

Portal pisze, że francuska centrala odpowiedziała tłumacząc, że treści opisane przez Claire Underwood nie odpowiadają wartościom firmy, a trwająca kampania została wstrzymana. Dodała też, że wraz z polskim oddziałem firmy podwoi swoją ostrożność w tym obszarze. Głos zabrał również szef TVP Info, który poinformował na Twitterze, że portal TVP Info nigdy nie miał rubryki "Tęczowa zaraza".

Stanowisko sieci

Do Onetu nadeszła też odpowiedź polskiego oddziału Carrefour. Wyjaśniono w niej, że Carrefour Polska "przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności".


– Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dotyczącego m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.) – Onet cytuje oświadczenie Carrefour Polska.

Dodano jeszcze, że sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej.

Kampanie reklamowe Carrefour

Tak jak inne duże sieci, Carrefour dużo uwagi w swoich reklamach poświęca na budowanie konkretnego wizerunku. Kilka lat temu głośno było o tajemniczych spotach z Napoleonem, którego grał Jacek Braciak. Internauci długo zastanawiali się, co za firma kryje się za tego typu akcją. Wielu obstawiało, że chodzi o wejście na polski rynek serwisu Amazon.

Prawda okazała się inna, bo za reklamami stał właśnie Carrefour. Niewielu internautom udało się prawidłowo dociec, która firma postawiła na tak oryginalną kampanię. Jedną ze wskazówek była sama postać Napoleona i wplatanie przez niego pojedynczych francuskich słów do wypowiedzi.

Czytaj także: Zastanawiałeś się, jaką markę promują tajemnicze reklamy z Napoleonem? Zagadka rozwiązana!