Możesz się dorzucić do puszki nawet jak nie masz pieniędzy. Jak działa akcja #MastercardGrazWOŚP?
31 stycznia odbywa się 29. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pod hasłem "Gramy z głową!". Z powodu pandemii Covid-19 większość wydarzeń i zbiórek przeniosła się do internetu, a wirtualny koncert, zapowiedziany na rekordowe 27 godzin już trwa. Po raz kolejny odbywa się też akcja Mastercard, która przejęła polskiego Twittera.
29. Finał WOŚP już dziś. Co dzieje się 31 stycznia?
Jak informuje oficjalna strona akcji, datek można przekazać na multum rożnych sposobów. Nie koniecznie musimy szukać wolontariusza i wrzucić mu monety czy banknoty do kultowych już puszek. Noszą ze sobą oni też terminale, a pieniądze można przekazać zupełnie wirtualnie – przelewem, SMS-em i wieloma innymi drogami.Dobrym pomysłem na bezpieczne przekazanie datku są e-skarbonki WOŚP. Wirtualne puszki pozwalają na dodanie swojej cegiełki do zbiórki. Jak na razie w ten sposób zebrano blisko 8 mln zł.
W tym roku WOŚP zbiera pieniądze na oddziały laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. Łączna kwota deklarowana na godzinę 10:00 to ponad 43 miliony złotych.
Jak podaje Polsat News, W tegorocznym finale zarejestrowały się 1362 sztaby, a wśród nich aż 79 sztabów zagranicznych. Na ulice wyszło zaś ok. 120 tys. wolontariuszy. W tym roku nie naklejają sami charakterystycznych serduszek, a rozdają je darczyńcom.
Gdzie oglądać finał WOŚP?
Z oczywistych powodów wiele wydarzeń związanych z Finałem WOŚP odbywa się w formie online. Jak zapowiedzieli organizatorzy różne wydarzenia potrwają rekordowe 27 godzin. Transmisje oglądać można w serwisie Twitch.tv na kanale PolAndRockFestival oraz na platformie YouTube.Mapa puszek WOŚP
Kolejnym przydatnym narzędziem jest mapa puszek WOŚP. Jeśli chcemy fizycznie przekazać pieniądze to być może zrobimy to bardzo blisko domu, w sklepie czy punkcie usługowym. Na mapie widać bardzo dużo sklepów, m.in. marki Żabka czy Lidl. Zbierają też stacje benzynowe i i najróżniejsze zarejestrowane punkty.#MastercardGrazWOSP . O co chodzi z akcją Mastercard i WOŚP?
Na ciekawą akcję w ramach WOŚP zdecydowała się firma Mastercard Polska. Firma po raz kolejny zobowiązała się, że za każdą wiadomość opublikowaną na Tweeterze z hashtagiem #MastercardGrazWOSP przekaże 5 zł dla Orkiestry.Tuż przed 9:30 Mastercard poinformował zaś, że z wiadomości uzbierano już datek rzędu 50 tys. zł. Dodano też, ze kolejne kamienie milowe osiągnięto znaczenie wcześniej niż rok temu, więc w 2021 r. może szykować się rekord zebranych w ten sposób datków.
Czytaj także: Oto najdroższe aukcje Wielkiej Orkiestry 2020. Kultowy samochód KITT i Tokarczuk biją rekordy