Mediowy gigant wchłania konkurenta. „Viva!” i „Party” zmienią właściciela

Patrycja Wszeborowska
Wydawnictwo Burda Media Polska kupuje szwajcarską firmę Edipresse Polska. Umowa o sprzedaży spółki została już podpisana, jednak zgodę na transakcję musi dać jeszcze UOKiK.
"Viva!" i "Party" mają zmienić właściciela. Fot. Przemek Wierzchowski / Agencja Gazeta
„Grupa Edipresse stała się jednym z wiodących graczy medialnych w Polsce z istotną obecnością na rynku magazynów oraz mocną pozycją w Internecie, głównie w segmencie kobiecym i doskonale pasuje do strategii organizacji wielokanałowej, którą z powodzeniem realizuje Burda Media Polska” – pisze Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska, w oświadczeniu dla mediów.
Alexander Sorg
Prezes Burda Media Polska

Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda.

Nie podano kwoty transakcji. Zostanie ona sfinalizowana po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK.
Do Edipresse Polska należą dziś pisma „Viva!”, „Viva! Moda”, magazyn „Party”, „Mamo, to ja” oraz „Twoje Dziecko”. W ubiegłych latach firma zamknęła m.in. dwutygodnik „Flesz. Gwiazdy & Styl” i sprzedała Wydawnictwu Bauer pisma „Przyjaciółka”, „Pani Domu” oraz „Poradnik Domowy”.


Burda Media Polska należy do niemieckiego koncernu mediowego i wydaje takie czasopisma, jak „Elle”, „Claudia”, „Gala”, „Glamour”, „Mój Piękny Ogród” czy „Focus”.
Czytaj także: YouTuber robi furorę na rynku książki. Radek Kotarski ujawnia, ile zarobiło jego wydawnictwo