Korzystanie z paczkomatów będzie utrudnione. InPost wskazał termin prac serwisowych
InPost w komunikacie zamieszczonym na swojej stronie internetowej poinformował klientów o zbliżających się pracach serwisowych. W tym czasie nie będą działać niektóre z usług operatora.
W wyniku realizowanych prac ma zostać podniesiona wydajność rozwiązań informatycznych sieci, co wpłynie na wygodę korzystania z usług operatora. InPost wybrał akurat taki termin na przerwę serwisową, żeby zminimalizować jej wpływ na realizację usług biznesowych.
Zgodnie z komunikatem InPostu w trakcie przerwy nie będą działać:
- tworzenie przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek,
- tworzenie i umieszczenie przesyłek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej,
- tworzenie, opłacania przesyłek paczkomatowych przez ShipX,
- tworzenie, opłacanie przesyłek i generowanie etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania,
- tworzenie przesyłek na podstawie usługi Szybkie Zwroty,
- generowanie kodów zwrotów dla przesyłek Allegro,
- nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail do Klientów/Odbiorców, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp.,
- statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www i na innych platformach takich jak: aplikacja mobilna InPost Mobile i WebTrucker,
- opłacanie paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacanie paczek za pobraniem w Paczkomatach,
- możliwość przekierowania przesyłek,
- nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PUDO,
- usługa Lodówkomaty.
InPost dodaje jednak, że wspomniana przerwa serwisowa nie wpłynie na możliwość odbioru paczek z Paczkomatów przy użyciu kodu odbioru lub kodu QR. Natomiast odbiór paczek za pomocą aplikacji InPost Mobile nie będzie możliwy.
Dodatkowo termin ważności etykiet, kodu zwrotnego oraz odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas przerwy okna serwisowego.