Nie działa wam konto? 8 banków prowadzi w weekend prace serwisowe [LISTA]

Krzysztof Sobiepan
Wiele banków zapowiedziało weekendowe przerwy w świadczeniu podstawowych usług. Dla niektórych klientów oznacza to brak możliwości wypłacenia gotówki, inni będą mieli problem z wysyłaniem przelewów czy bankowością online. Problemy mogą mieć m.in. klienci Banku Millennium, BNP Paribas, Santandera, ING, PKO BP czy mBanku.
Fot. 123rf.com

W weekend problemy z bankowością elektroniczną

Duże banki m.in PKO Bank Polski, Inteligo, ING Bank Śląski, Bank Pekao i mBank zapowiedziały prace konserwacyjne – przypomina Money.pl.

Podczas nocnych imprez z piątku na sobotę problemy mogli mieć klienci Banku Millennium. Konserwacja systemów trwała od godziny 2:00 w nocy, nie można było wtedy przeprowadzać płatności kartą.

Także w piątek, od 22:00 do ok. północy miała miejsce przerwa techniczna w BNP Paribas. Nie działały: BiznesPl@net, GOmobile Biznes, BNP Paribas Connect Host to Host.

Bank Polskiej Spółdzielczości zapowiedział przerwę między 1:00 a 5:00 w sobotę . Nie działała cała bankowość elektroniczna. Podobnie wyglądała sprawa w Santander Bank Polska. Od północy do 6 rano w sobotę niedostępna była bankowość internetowa i mobilna.


W ING Banku Śląskim przerwa będzie bardzo długa – potrwa od 8:00 do 20:00 w sobotę. Na szczęście podstawowe usługi będą działać, nie będą dostępne jedynie funkcje Maklera i aplikacja ING Makler Mobile.

W weekend czeka nas jeszcze serwis w PKO Bank Polski. Instytucja zapowiedziała prace na niedzielę, od od północy do piątej rano. Klienci będą mieli trudności przy korzystaniu z bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Niedostępne będą także Moje Podróże24, Mój Dom24 czy PKO Ubezpieczenie.

Podobnie swoje prace serwisowe zaplanował Nest Bank. Przerwa nastąpi w niedzielę 25 lipca, pomiędzy godziną 0:30 a 9:30. Nie będzie działać bankowość online i aplikacja.

Klienci mBanku nie będą mogli w niedzielę płacić kartą i skorzystać z bankomatu. Przerwa zaplanowana jest od 2:00 do 7:30. Od 9:30 przez pewien czas nie będzie można zrobić zakupów w internecie z pomocą karty banku. Między 1:30 a 10:20 nie będzie zaś dostępny system wniosków.
Czytaj także: Na kontach zalegają miliony. Bank może być ci dłużny pieniądze, a ty nawet o tym nie wiesz

Uwaga na oszustwa "na pracownika banku"

Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, prawie co 4. Polak deklaruje, że w czasie pandemii rozmawiał przez telefon z kimś, kto poprosił go o podanie numeru PESEL, serii dowodu osobistego lub danych do logowania w bankowości elektronicznej.

Najczęściej o takie dane pytali "pracownicy banków" i to nie zawsze tych, w którym mamy konto. Równocześnie prawie 20 proc. osób przyznało się, że mogło podać takie informacje osobom trzecim. Najczęściej dotyczyło to osób młodych.

Od kilku tygodni media regularnie ostrzegają przed telefonami od oszustów podszywających się pod pracowników banków lub instytucji finansowych, którzy próbują wyłudzić m.in. dane osobowe oraz informacje potrzebne do logowania w bankowości elektronicznej.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez serwis ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z taką sytuacją spotkało się 24 proc. ankietowanych. Najczęściej dotyczyło to mieszkańców małych (do 20 tys.) i średnich miast (20-100 tys. mieszkańców).

Zapytani o to, z kim rozmawiali, ponad połowa (52 proc.) respondentów wskazała na osoby podające się za pracownika banku. Co ciekawe, blisko 18 proc. takich przypadków dotyczyło banku, w którym rozmówca nawet nie miał konta. Dodatkowo prawie co 5. taki telefon był z firmy gazowniczej, energetycznej lub od dostawcy internetu.
Czytaj także: „Dzwoni pan z banku i prosi o hasło”. Zadziwiające, jak łatwo dajemy się nabierać oszustom