Szwedzka spółka fintech startuje na polskim rynku. Chce konkurować z AllegroPay

Aleksandra Jaworska
Szwedzka spółka fintech Klarna, oferująca płatności online z możliwością odroczenia płatności, weszła do Polski. Będzie konkurować z AllegroPay, PayPo czy TryPay.
Klarna, czyli znany na całym świecie szwedzki gigant, wszedł na polski rynek Fot. 123RF/gregorylee
Wydaje się, że firma startuje w Polsce w idealnym momencie, ponieważ sektor e-commerce mocno rozwija się w naszym kraju. Polacy coraz chętniej płacą przez internet, do czego przyczyniła się pandemia koronawirusa. Zwiększone zainteresowanie wykonywaniem transakcji przez internet chce wykorzystać szwedzka firma Klarna, oferująca odroczone płatności online, która właśnie zadebiutowała w Polsce (założycielem fintechu jest Sebastian Siemiątkowski). Inwestorami Klarny są Visa, Sequoia, Premira, Bestseller i Atomico.

Kup dzisiaj, zapłacić za miesiąc


Dzięki nowej na polskim rynku aplikacji klienci mogą skorzystać z odroczonej płatności i zapłacić za produkty później, bez konieczności posiadania karty kredytowej. Osoba kupująca przez internet dany produkt, ma czas na uiszczenie opłaty do 30 dni od daty zakupu. Sprzedawca otrzymuje jednak pieniądze od razu, a egzekwowaniem należności od kupującego zajmuje się fintech we własnym zakresie.
Czytaj także: Zakupy na dowóz w 20 minut. W Polsce zacznie działać sieć wirtualnych supermarketów



Szwedzka firma działalność w Polsce rozpoczęła od współpracy z siecią odzieżową H&M. Do tej pory firma współpracowała z największymi sieciami detalicznymi - na świecie z jej usług korzysta już 90 mln klientów, w 17 krajach. Wśród partnerów Klarny znalazły się marki takie, jak Sephora, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Saks, Macy’s, Peloton, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Nike i Shein.


Klarna uruchomiła już aplikację zakupową dla polskich klientów (można ją pobrać darmowo przez Google Play).