"Co wymyśliłeś – to było twoje". Jacek Stalewski o początkach reklamy w Polsce [Reklamiara #6]

Redakcja INNPoland
W kolejnym odcinku "Reklamiary" gościem Marty Macke jest Jacek Stalewski, współwłaściciel i współzałożyciel oraz prezes agencji Grandes Kochonos, która od kilkunastu lat odpowiedzialna jest za komunikację sieci telekomunikacyjnej Play oraz wiceprezes LoveBrand Relations.
Fot. naTemat

"Reklamiara" odc. 6

Gość "Reklamiary" zaczynał swoją karierę w branży komunikacji marketingowej na początku lat 90., pracując w takich agencjach jak GGK, LoweLintasGGK, NoSBBDO, BBDO, Lowe.

– Miałem marketing na studiach na SGPiSie (dzisiejsza SGH – przyp. red), całe 2 godziny marketingu transportu lotniczego. Było o tym jak fajnie wyglądają lotniska, tam był właśnie marketing, bo tam była reklama. W komunizmie nie było potrzeby, żeby robić reklamę – wspomina Jacek Stalewski.

– Kiedy zadzwonił Stasio Plakwicz, legenda lat 90., i zaprosił na rozmowę kwalifikacyjną, bo prowadził agencję reklamową, to pomyślałem, że reklama, neony i wizytówki to chyba nie dla mnie, ewentualnie kalendarz z gołą babą. Ale powiedział, że "jak pan dziś nie przyjdzie to szkoda, bo już są szefowie z Austrii". I pomyślałem sobie, że jak mam robić neony w Austrii to, to już jest coś – pomyślałem sobie że chociaż do tej Austrii się pojeździ, to wtedy było bardzo atrakcyjna – opowiada.

Za czym tęskni z tamtych czasów Jacek Stalewski?

– Najfajniejsze było to że to, co wymyśliłeś – to było twoje. Czyli wymyślało się rzeczy, które można było skrytykować, ale to było wymyślone na pewno tu i teraz. A wszystko co jest pokazywane teraz nie wiadomo gdzie zostało wymyślone, bo nie jesteś w stanie wiedzieć na ile to jest tak zwana inspiracja, czyli coś co zobaczyłem, a na ile to jest wymyślone od podstaw. Mam takie wrażenie że już nic nie jest wymyślane od podstaw – wzdycha.

Zachęcamy do obejrzenia całej rozmowy Marty Macke z Jackiem Stalewskim oraz śledzenia wszystkich odcinków "Reklamiary".