Białko roślinne w królestwie mięsa. KFC wprowadza wegańskie "kurczaki"
Bastion kurczaka otwiera się na mięso roślinne. Po udanych testach KFC wprowadza do swojej oferty Beyond Fried Chicken. Chrupiące kawałki w legendarnej panierce, nie tylko smakiem, ale również konsystencją przypominające prawdziwe mięso, będą dostępne we wszystkich restauracjach sieci w Stanach Zjednoczonych.
Beyond Fried Chicken
Od 10 stycznia w restauracjach KFC dostępny będzie Beyond Fried Chicken. Opracowany we współpracy z Beyond Meat, jest pierwszym kurczakiem na bazie roślin, który pojawia się w restauracjach typu fast-food w całej Ameryce. Smażone kawałki uformowane na kształt kurczaka będą sprzedawane w sześciosztukowych zestawach w cenie od 6,99 USD.– Ten [produkt] ma za zadanie zdemokratyzować białko roślinne i robić to tam, gdzie ludzie uwielbiają chodzić i jeść – mówi w fastcompany.com Ethan Brown, założyciel i dyrektor generalny Beyond Meat. – Pozycja, jaką zajmuje KFC, jest w tym zakresie nieoceniona i daje szansę na to, by zmienić sposób odżywiania się konsumentów.
Kto będzie zamawiał roślinnego kurczaka?
Zdaniem KFC, konsumentami roślinnego kurczaka będą zarówno wszystkożerni, którzy chcą ograniczyć spożycie mięsa (90 proc. klientów Beyond Meat je również mięso) oraz nowi wege-klienci, którzy w końcu będą mogli poczuć się naprawdę mile widziani w restauracji serwującej kurczaki. Marka wierzy, że wprowadzenie na rynek mięsa roślinnego jest częścią większej modernizacji KFC. – Wszystkie dane na temat klientów pokazują, że następne lata i dekady będą upływać pod znakiem diety bogatszej w białka roślinne – mówi prezydent KFC USA Kevin Hochman.Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy Beyond Fried Chicken będzie dostępny w Europie. Jeszcze w fazie testów sieć zapewniała, że - w przypadku pozytywnego odbioru - po tym gdy wegańskie kurczaki będą dostępne także w pozostałych restauracjach w USA, pojawią się także na Starym Kontynencie.
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl