Gratka dla miłośników "Kieleckiego". Majonez bez jaj z chowu klatkowego

Natalia Gorzelnik
To informacja, która z pewnością ucieszy miłośników legendarnego "Majonezu Kieleckiego". Od tego miesiąca producent całkowicie wycofuje jaja z chowu klatkowego oraz wszelkie składniki i komponenty tej klasy jaj z produkcji majonezu 450 ml w plastikowym opakowaniu.
Majonez Kielecki to jeden z ulubionych wyborów Polaków. Fot: MAREK KUDELSKI/AGENCJA SE/East News

Kielecki bez jaj "trójek"

Producent legendarnego majonezu - Wytwórcza Spółdzielnia Pracy "Społem” poinformował, że od 10 stycznia 2022 roku całkowicie wycofuje jaja z chowu klatkowego w produkcji Majonezu Kieleckiego 450 ml w plastikowym opakowaniu.

Ma to być kolejny etap realizacji długofalowej strategii, która zmierza do całkowitej rezygnacji przez WSP "Społem” z surowców pochodzących z tzw. "trójek”. – Uznaliśmy, że chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom części konsumentów. Do 2025 roku planujemy zrezygnować z jaj "trójek", jak również komponentów pochodzących z tych jaj – mówił w kielce.wyborcza.pl Grzegorz Feliksiak, kierownik działu marketingu w WSP "Społem" w Kielcach.


Producent informuje, że podejmuje działania "w trosce o dobrostan i los zwierząt hodowlanych". Majonez Kielecki 450 ml w plastikowym opakowaniu to kolejny produkt WSP "Społem”, do produkcji którego wykorzystywane będą wyłącznie jaja z chowu ściółkowego. Wśród takich wyrobów wcześniej znalazły się Majonez Kielecki Omega-3, lekki oraz wersja z czosnkiem.
Czytaj także: Najtańsze jajka znikną ze sklepów. Policzono, ile więcej będziemy za nie płacić

Ulubiony majonez Polaków

Jak pisaliśmy w INNPoland w okolicach Wielkanocy, niewiele rzeczy w życiu jest tak pewnych jak to, że każdy Polak ma swój ulubiony majonez i głęboko gardzi wszystkimi jego konkurentami. W przytoczonym przez nas wtedy badaniu sprawdzono, które słoiki będą rządzić na naszych stołach w nachodzące, "jajeczne" święta.

W Wielkanoc 2021 zdecydowana większość Polaków (niemal 60 proc.) preferowała Majonez Dekoracyjny Winiary. Majonez Kielecki znalazł się na drugim miejscu zestawienia, mając jedynie trochę ponad 27 proc. zwolenników. Na kolejnym miejscu plasował się Hellmann's (12,7 proc.).

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl