Prenumeraty nie pomogły. Sprzedaż gazet należących do Orlenu mocno spadła
Niespełna rok temu Daniel Obajtek tlumaczył, że zakup Polska Press przez Orlen ma solidne podstawy biznesowe. Dziś okazuje się, że niekoniecznie tak jest - ich sprzedaż mocno spadła. Najwięcej stracił "Dziennik Bałtycki" - jego sprzedaż poleciała w dół o jedną czwartą.
Press.pl podaje, że wśród dzienników lokalnych najbardziej spadła sprzedaż "Dziennika Bałtyckiego" (Polska Press) - prawie o jedną czwartą, do niecałych 7,6 tys. egzemplarzy. Ale i liderzy zestawienia mają dwucyfrowe straty.
Wśród dzienników regionalnych liderem czytelnictwa okazała się należąca do Polska Press "Gazeta Pomorska". Jej średnia sprzedaż osiągnęła niecałe 18 tys. egzemplarzy - to o ponad 18 proc. mniej niż przed rokiem. Na podium jest też "Dziennik Zachodni" (Polska Press) ze średnią sprzedażą 12 935 egzemplarzy. On zaliczył spadek sprzedaży o 20 proc. Trzeci jest "Głos Wielkopolski" (również Polska Press) - jego sprzedaż spadła o prawie 19 proc. do nieco ponad 12 tys. egzemplarzy.
Czytaj także: Pracownicy Polska Press dostali… bony na Orlen. Tak Obajtek układa się ze związkowcami
Z tytułów lokalnych najmniej stracił dziennik "Super Nowości" z Rzeszowa. Sprzedawał się w nieco ponad 3,6 tys. egzemplarzy - to o 7,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Orlen kupił gazety już rok temu
"Grupa Orlen przejmuje wydawnictwo Polska Press. Dzięki temu będzie miała dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wydawnictwa" – pisał wtedy na Twitterze prezes Grupy Orlen Daniel Obajtek.W portfolio prasowym Polska Press Grupy jest ponad 20 dzienników regionalnych, w tym wiele znanych tytułów takich jak "Dziennik Zachodni", "Gazeta Wrocławska", "Kurier Poranny" czy "Głos Wielkopolski". Poza tym około 150 tygodników lokalnych, bezpłatna gazeta naszemiasto.pl oraz magazyny.Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl