Wielka zmiana w zakupach internetowych. Do Polski powraca stary rywal Allegro i Amazona
Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google
Nowe rozdanie e-Bay.pl w Polsce
– Klienci z Polski mogą już korzystać z nowej odsłony serwisu eBay.pl. Firma wprowadza funkcję automatycznego tłumaczenia ofert na język polski, co ma ułatwić przepływ informacji pomiędzy kupującym i sprzedającym – poinformowała platforma, cytowana przez Radio Zet.
Amerykański serwis wskazuje, że przemyślał i poprawił dużo kwestii, które nie paskowały Polakom. Dużym problemem była wspomniana już bariera językowa. Dlatego od teraz wszystkie oferty mają być tłumaczone na polski przez sztuczną inteligencję. Po polsku ma być także możliwa komunikacja na linii sprzedający – kupujący.
Podobnie jak Amazon – e-Bay chwali się dostępem do ogromnej liczby zagracanych rynków (aż 190), a więc znacznie większego grona potencjalnych kupujących.
– Polacy będą mieli teraz dostęp w swoim własnym języku do portfolio dużych sprzedawców m.in. z Hiszpanii, Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii, co ułatwi również kwestie logistyczne dla klientów – wskazał Paolo Levoni, Senior Director EU Cross Border Trade w Ebay.
Firma wskazuje, że będzie się skupiać na rozwoju aplikacji mobilnej, ale nie wyklucza też szerszej współpracy z operatorami logistycznymi czy rozszerzenia opcji płatności.
Jak przekonuje eBay, polski rynek e-commerce zanotował największy wzrost rok do roku w skali całej Europy – aż 31 procent w 2020 roku. do 2026 roku sektor zakupów online ma zaś osiągnąć wartość ponad 160 mld złotych.
Wyższe ceny InPost od 1 kwietnia
Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, już niedługo skończy się złoty okres dla polskiego e-commerce. InPost podnosi bowiem ceny swoich usług.
- Od 1 kwietnia podnosimy ceny naszych usług blisko 8 proc. Zarówno kurierskich, jak i w paczkomatach — zapowiedział cytowany przez PAP prezes InPost Rafał Brzoska podczas telekonferencji z analitykami.
Szef firmy dodał, że przez ostatnie dwa lata Allegro korzystało z 7-letniego kontraktu z InPost zapewniającego stałe ceny usług. Kontrakt kończy się w listopadzie 2022r., wtedy spółka podniesie też ceny obsługi przesyłek z serwisu aukcyjnego.
W minionym roku środki pochodzące z przesyłek Allegro stanowiły 46 proc. całkowitych przychodów InPostu. W 2021 r. firma kurierska wypracowała o 38 proc. lepszy wynik, z przychodami rzędu 3,45 mld zł.