„Lepsze Jutro” BAT. Jak w praktyce realizuje się strategię „Lepszego Jutra”?
Od dziś przez kilka kolejnych dni, z okazji Sustainability Week, czyli Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju, w którym globalna firma British American Tobacco chce zwrócić szczególną uwagę na zrównoważony rozwój, w INN: POLAND będziemy prezentować teksty opisujące konkretne przykłady podejmowanych w tym obszarze działań. Zrównoważony rozwój realizuje się nie tylko w fabryce i rozwiązaniach wprowadzanych w sieci sprzedaży, ale także poprzez rzetelną komunikację z konsumentami oraz odwoływanie do takich wartości, jak różnorodność i inkluzywność. W pierwszym artykule zaprezentujemy główne założenia strategii „A Better Tomorrow”, czyli „Lepszego Jutra” realizowanej przez BAT już od dwóch lat.
W praktyce strategia „Lepszego Jutra” polega na oferowaniu konsumentom przebadanych produktów o potencjalnie obniżonym ryzyku, do których zaliczane są papierosy elektroniczne, urządzenia do podgrzewania tytoniu i doustne saszetki nikotynowe.
Powiązany z należącą do BAT największą w Europie siecią dystrybucji papierosów elektronicznych - eSmoking World eSmoking Institute z siedzibą w Poznaniu jest pierwszą w Europie instytucją wyspecjalizowaną w badaniu płynów i aerozoli stosowanych w e-papierosach.
Działalność instytutu wpisuje się w strategię ograniczenia działalności koncernu na zdrowie konsumentów. Status potencjalnie „mniejszego ryzyka” w porównaniu z paleniem tytoniu musi zostać odpowiednio poparty naukowo i tym właśnie zajmuje się eSmoking Institute.
„Lepsze Jutro” zgodnie ze swoją nazwą to także zapewnienie zrównoważonego rozwoju poprzez dotrzymanie obietnic wobec środowiska i społeczeństwa, takie jak osiągnięcie do 2030 roku neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. To zobowiązanie BAT realizuje poprzez liczne proekologiczne działania swojej fabryki w Augustowie.
Podobne zobowiązania BAT (poprzez sieć eSmoking World) podejmuje, prowadząc już drugi rok, ogólnopolską kampanię pod hasłem: „Zero kompromisów”. Chodzi tu o przestrzeganie zakazu sprzedaży e-papierosów nieletnim.
Kampania zwraca uwagę na konieczność chronienia młodzieży przed dostępem do nikotyny, bo mimo obowiązującego w Polsce prawa problem wciąż istnieje. BAT apeluje do wszystkich przedsiębiorców oraz ich pracowników, sprzedających wyroby nowatorskie i e-papierosy, żeby dołączyli do kampanii, aby skutecznie przeciwstawić się niezgodnym z prawem praktykom i wspólnie zadbać o „Lepsze jutro”.