Paliwo poniżej 7 zł - to możliwe. Ceny spadną już niedługo

Krzysztof Sobiepan
22 lipca 2022, 16:46 • 1 minuta czytania
Ceny paliw od dłuższego czasu przekraczały 7 zł, ale na horyzoncie pojawiła się szansa na obniżkę poniżej "psychologicznej granicy" i to już niedługo. Ekspertka rynku paliwowego przekonuje, że zauważalny trend spadkowy ma się zacząć już niedługo.
Fot. Maciej Luczniewski / Reporter
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google

Paliwo poniżej 7 zł już w przyszłym tygodniu

– W przyszłym tygodniu powinna rosnąć liczba stacji, na których benzyna będzie kosztować mniej niż 7 zł za litr – mówi dla PAP Urszula Cieślak z BM Reflex.


Ekspertka ostrzega jednak, że taką cenę uzyskamy z proponowanymi obecnie na rynku rabatami na paliwo. Większość dużych stacji podpatrzyła taktykę Orlenu i proponuje już podobne obniżki 30 gr na litrze.

Cieślak przekonuje, że podobny rabat można już uzyskać na ok. 50 proc. stacji paliw w Polsce. Czemu cena spadnie? To zasługa obniżających się cen paliwa w hurcie.

Hurtowe ceny benzyny 95 oraz diesla spadły w mijającym tygodniu odpowiednio o 28 gr na litrze netto oraz 12 gr na litrze netto. Obniżki cen w hurcie to efekt umocnienia złotówki oraz spadku cen produktów naftowych na rynku.Urszula CieślakBM Reflex

Z danych BM Reflex wynika, że średnie ceny paliw to:

Orlen nokautuje konkurencję wakacyjną promocją

Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, Orlen jako pierwszy zaczął promocję na paliwo i teraz zbiera jej plony.

Analitycy postanowili sprawdzić ruch na stacjach benzynowych w dwóch okresach — między 13 a 26 czerwca oraz między 27 czerwca a 10 lipca br. Portal bankier.pl podaje, że wyniki są korzystne dla imperium Obajtka — liczba klientów spadła o 0,21 proc. przy porównaniu pierwszych dwóch tygodni z drugim okresem.

Powód? Zdaniem autorów ma to związek z wakacyjną promocją na paliwo. W ramach nowej akcji każdy uczestnik otrzymuje 30 gr zniżki na litrze podczas trzech tankowań (do 50 l miesięcznie). Promocja obowiązuje do końca wakacji.

Adam Grochowski z Proxi.cloud uważa, że dane są odzwierciedleniem wymiernych korzyści, jakie Orlen wynosi z wakacyjnej promocji. - Wprawdzie liczba wizyt na samym Orlenie, porównując okres po wprowadzeniu promocji do poprzedzającego ten moment, zaliczyła niewielki spadek (o 0,21 proc.), jednak patrząc na cały rynek widać, że stacje konkurencyjnych sieci w tym samym okresie porównawczym straciły znacznie więcej, bo aż 6,97 proc. wcześniejszego ruchu — podkreśla.