Nie tylko hot dogi. Obajtek będzie kusił na Orlenie innym przysmakiem

Maria Glinka
09 sierpnia 2022, 15:16 • 1 minuta czytania
Orlen nie zwalnia tempa. Po tym, jak do sprzedaży trafiła elektronika Daniel Obajtek planuje skusić klientów... zapiekankami marki własnej Orlen. Potencjalni dostawcy tych przysmaków mogą już wysyłać zgłoszenia.
Orlen chce sprzedawać zapiekanki Karol Makurat/REPORTER
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Hot-dogi to za mało. Orlen chce sprzedawać własne zapiekanki

Hot dogi stały się symbolem stacji benzynowych PKN Orlen. Jednak prezes koncernu Daniel Obajtek nie spoczywa na laurach i już opracował nową strategię, jak przyciągnąć kolejnych klientów.

Jak się okazuje, Orlen planuje rozszerzyć swoje menu o zapiekanki. Koncern poinformował o tym w poniedziałek za pośrednictwem specjalnego komunikatu.

"W imieniu PKN Orlen uprzejmie zapraszamy do złożenia wstępnej propozycji w ramach zapytania o informację [...] w zakresie produkcjidostaw zapiekanek pod marką własną PKN Orlen do dalszej ich odsprzedaży w punktach detalicznych" - czytamy w piśmie.

Ogłoszenie ma na celu "przeanalizowanie rynku, rozpoznanie potencjalnych dostawców oraz aktualnych cen w przedmiotowym zakresie". Poza tym Orlen chce, aby podmioty zainteresowane współpracą przygotowały prezentacje o dotychczasowej aktywności.

Czego oczekuje od nich Obajtek? W prezentacjach firmy powinny zawrzeć informację o doświadczeniu w produkcji zapiekanek, możliwościach produkcyjnych i wolnych mocach produkcyjnych.

Wszyscy zainteresowani dostarczaniem zapiekanek dla Orlenu powinni się pospieszyć. W ogłoszeniu podkreślono, że termin składania aplikacji upływa 24 sierpnia.

Orlen to nie tylko paliwa. Sprzedaje też elektronikę

Pomysł wzbogacenia menu o zapiekanki to kolejny dowód na to, że Orlen przestaje koncentrować się wyłącznie na sprzedaży paliw. Od pewnego czasu stacje benzynowe przypominają raczej małe markety, apteki, a przede wszystkim sklepy z podstawowymi produktami, w których można zrobić zakupy w niedziele niehandlowe.

Co ciekawe, niedawno do oferty sklepu Orlen Vitay dołączyła także elektronika. Klienci mogą tam kupić ponad 80 produktów marki Apple. Ceny są porównywalne z tymi, które oferują sieciówki sprzedające elektronikę. W porównaniu do oficjalnego sklepu Apple, na Orlenie można trochę zaoszczędzić.

Jakie plany na ten rok ma Orlen? Nakłady inwestycyjne w całej Grupie PKN Orlen to włącznie 15,2 mld zł. Aż 10,7 mld zł koncern planuje przeznaczyć na rozwój, z czego 6 proc. ma obejmować segment detaliczny. W tym roku Orlen chce także otworzyć 30 nowych stacji benzynowych. Planuje także uruchomić ponad 30 punktów sprzedaży pozapaliwowej (Stop Cafe i Stop Connect), których obecnie posiada 2309.

Orlen podbija nie tylko polski rynek. Tego typu placówki są zlokalizowane również w Czechach (326), Niemczech (170), na Litwie (29) i Słowacji (16).

Jednak Orlen nie ogranicza się wyłącznie do rozbudowywania swoich stacji benzynowych i punktów sprzedaży detalicznej. W ubiegłym roku wkroczył w branżę mediową — zakupił koncern Polska Press, wydawcę dzienników i portali regionalnych.

Czytaj także: https://innpoland.pl/181624,orlen-nie-ma-pracownikow-w-niemczech