Nie tylko hot dogi. Obajtek będzie kusił na Orlenie innym przysmakiem
- Orlen planuje wzbogacić menu o zapiekanki
- W tym celu poszukuje podmiotów, które są zainteresowane produkowaniem zapiekanek dla koncernu
- Już wcześniej Orlen rozszerzył swoją ofertę m.in. o produkty marki Apple
Hot-dogi to za mało. Orlen chce sprzedawać własne zapiekanki
Hot dogi stały się symbolem stacji benzynowych PKN Orlen. Jednak prezes koncernu Daniel Obajtek nie spoczywa na laurach i już opracował nową strategię, jak przyciągnąć kolejnych klientów.
Jak się okazuje, Orlen planuje rozszerzyć swoje menu o zapiekanki. Koncern poinformował o tym w poniedziałek za pośrednictwem specjalnego komunikatu.
"W imieniu PKN Orlen uprzejmie zapraszamy do złożenia wstępnej propozycji w ramach zapytania o informację [...] w zakresie produkcji i dostaw zapiekanek pod marką własną PKN Orlen do dalszej ich odsprzedaży w punktach detalicznych" - czytamy w piśmie.
Ogłoszenie ma na celu "przeanalizowanie rynku, rozpoznanie potencjalnych dostawców oraz aktualnych cen w przedmiotowym zakresie". Poza tym Orlen chce, aby podmioty zainteresowane współpracą przygotowały prezentacje o dotychczasowej aktywności.
Czego oczekuje od nich Obajtek? W prezentacjach firmy powinny zawrzeć informację o doświadczeniu w produkcji zapiekanek, możliwościach produkcyjnych i wolnych mocach produkcyjnych.
Wszyscy zainteresowani dostarczaniem zapiekanek dla Orlenu powinni się pospieszyć. W ogłoszeniu podkreślono, że termin składania aplikacji upływa 24 sierpnia.
Orlen to nie tylko paliwa. Sprzedaje też elektronikę
Pomysł wzbogacenia menu o zapiekanki to kolejny dowód na to, że Orlen przestaje koncentrować się wyłącznie na sprzedaży paliw. Od pewnego czasu stacje benzynowe przypominają raczej małe markety, apteki, a przede wszystkim sklepy z podstawowymi produktami, w których można zrobić zakupy w niedziele niehandlowe.
Co ciekawe, niedawno do oferty sklepu Orlen Vitay dołączyła także elektronika. Klienci mogą tam kupić ponad 80 produktów marki Apple. Ceny są porównywalne z tymi, które oferują sieciówki sprzedające elektronikę. W porównaniu do oficjalnego sklepu Apple, na Orlenie można trochę zaoszczędzić.
Jakie plany na ten rok ma Orlen? Nakłady inwestycyjne w całej Grupie PKN Orlen to włącznie 15,2 mld zł. Aż 10,7 mld zł koncern planuje przeznaczyć na rozwój, z czego 6 proc. ma obejmować segment detaliczny. W tym roku Orlen chce także otworzyć 30 nowych stacji benzynowych. Planuje także uruchomić ponad 30 punktów sprzedaży pozapaliwowej (Stop Cafe i Stop Connect), których obecnie posiada 2309.
Orlen podbija nie tylko polski rynek. Tego typu placówki są zlokalizowane również w Czechach (326), Niemczech (170), na Litwie (29) i Słowacji (16).
Jednak Orlen nie ogranicza się wyłącznie do rozbudowywania swoich stacji benzynowych i punktów sprzedaży detalicznej. W ubiegłym roku wkroczył w branżę mediową — zakupił koncern Polska Press, wydawcę dzienników i portali regionalnych.
Czytaj także: https://innpoland.pl/181624,orlen-nie-ma-pracownikow-w-niemczech