Pierwsze problemy z nowym tunelem na Zakopiance. Na trasie gigantyczne korki
- Na trasie prowadzącej z Zakopanego do Krakowa pojawiły się wielokilometrowe korki
- Okazuje się, że popularna nawigacja Google nie podpowiada kierowcom, aby jechali przez nowy tunel
- Tunel na Zakopiance został uroczyście otwarty zaledwie wczoraj, a budowa trwała ponad pięć lat
Wielokilometrowe korki na zakopiance. Nawigacja omija nowy tunel
Korki na Zakopiance do widok, do którego kierowcy przemierzający przez Małopolskę zdążyli się przez lata przyzwyczaić. Zatory miał rozładować nowy tunel, którego budowa trwała pięć lat i siedem miesięcy.
Tunel został oficjalnie otwarty w sobotę 12 listopada. Około godz. 15:00 przejechali nim pierwsi kierowcy. Jednak już następnego dnia pojawiły się ogromne problemy.
Jak donosi TVN24, na wyjeździe z Zakopanego w kierunku Krakowa utworzyły się wielokilometrowe korki. Zator pojawił się także między Nowym Targiem a skrzyżowaniem w Klikuszowej.
Okazuje się, że nawigacja Google prowadzi starą drogą, która omija tunel. Policja tłumaczy, że system nie został jeszcze zaktualizowany. Kierowcy, którzy wracają z długiego weekendu, nie widzą w aplikacji nowego tunelu.
Dyżurny przekazał, że ruch w tunelu odbywa się na bieżąco, bez przeszkód. Radzi, aby kierowcy nie sugerowali się komunikatami płynącymi z nawigacji i jechali zgodnie z oznaczeniami na drogach. Na kłopotliwym skrzyżowaniu w Klikuszowej policja wyłączyła już sygnalizację świetlną.
Huczne otwarcie wyczekiwanego tunelu
Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, wczoraj około godz. 11:30 rozpoczęło się uroczyste otwarcie tunelu na Zakopiance. W wydarzeniu wzięli udział m.in. prezes PiS Jarosław Kaczyński, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, przedstawiciele GDDKiA, abp Marek Jędraszewski, posłowie i lokalni włodarze.
Na patronów tunelu wybrano Lecha i Marię Kaczyńskich, za co w trakcie wystąpienia podziękował prezes PiS. Jego zdaniem otwarty tunel to "bardzo ważna" inwestycja.
– Całe Podhale jest dumne i wdzięczne za ten tunel – przekonywała posłanka PiS Anna Paluch. – Dziś możemy po raz kolejny powtórzyć, że rząd PiS dotrzymuje słowa – przyznał Adamczyk.
Na otwarcie tunelu kierowcy musieli czekać aż pięć lat i siedem miesięcy. Budowa rozpoczęła się w marcu 2017 r., a termin oddania tunelu do użytku był kilkukrotnie przekładany. Koszt inwestycji to niecały miliard złotych. Tunel wybudowała włoska firma Webuild, która przejęła wcześniejszego wykonawcę (firmę Astaldi).
Tunel został wydrążony w masywie Małego Lubonia, między miejscowościami Naprawa i Skomielna Biała. Ma ponad 2 km długości. W komorach wydzielono dwa pasy ruchu i pas awaryjny, co umożliwia rozbudowę tunelu w przyszłości. Jest to odcinek trasy S7, dzięki któremu kierowcy podróżujący z Zakopanego w kierunku Krakowa mogą dojechać do Rdzawki.