Shopee wycofuje się z Polski. Została po nich tylko melodyjka

Maria Glinka
12 stycznia 2023, 11:03 • 1 minuta czytania
Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nie nucił chwytliwej melodii z reklamy Shopee. Jednak nie będzie już więcej okazji, aby to zrobić – azjatycki gigant e–commerce nieoczekiwanie ogłosił, że wycofuje się z Polski. To ostatni moment na założenie zamówienia.
Shopee kończy działalność w Polsce Fot. Bartłomiej Magierowski/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Shopee znika z Polski. Ostatni moment na złożenie zamówienia

Shopee, azjatycki gigant e–commerce, ogłosił, że wycofuje się z Polski. Komunikat w tej sprawie umieścił na swojej oficjalnej stronie internetowej.

"Z żalem informujemy, że platforma Shopee Polska kończy działalność" – czytamy w informacji.

Użytkownicy mają ostatni moment na zakup produktów w niskich cenach. Od 13 stycznia 2023 r. godz. 23:59 możliwość składania nowych zamówień za pośrednictwem platformy Shopee Polska zostanie wstrzymana.

Sklep zapewnia, że wszystkie zamówienia złożone przed tą godziną zostaną zrealizowane standardowo. Mimo formalnego zamknięcia Shopee Polska, wsparcie i obsługa zamówień będzie nadal dostępna dla użytkowników, którzy złożyli zamówienia.

Duże zwolnienia w Shopee

Decyzję o opuszczeniu polskiego rynku poprzedziły zwolnienia w Shopee. 17 października 2022 r. szef polskiego oddziału Ian Ho ogłosił podczas spotkania z pracownikami, że zamierza przeprowadzić zwolnienia grupowe. Były częścią globalnej redukcji zatrudnienia, która miał objąć około 10 proc. pracowników.

Spider's Web wyliczał wówczas, że zwolnienia mogą objąć 1/3 firmy, czyli około 100 osób z różnych działów. Pracownicy mieli otrzymać odprawy w wysokości trzech miesięcznych pensji.

Jak tłumaczyła platforma w oświadczeniu przesłanym do portalu wirtualnemedia.pl, decyzja o zmniejszeniu zatrudnienia wynikała "z bieżącej strategii Shopee, której celem jest optymalizacja wydajności operacyjnej na poziomie globalnym".

Zakończenie działalności Shopee Polska jest o tyle zaskakujące, że jeszcze pod koniec grudnia Michał Tykarski, dyrektor działu rozwoju biznesowego Shopee w Polsce, opowiadał w rozmowie z PAP o ambitnych planach platformy na 2023 r., które obejmowały m.in. zwiększenie liczby przesyłek w Polsce.

Krótka historia azjatyckiego giganta w Polsce i krótkiej współpracy ze Sławomirem

Shopee zadebiutowało w 2015 r. w Azji Południowo-Wschodniej i na Tajwanie. Platforma konsekwentnie budowała swoją pozycję i szybko stała się liderem w regionie. Miesięcznie notowała 343 mln wizyt.

Do Polski Shopee wkroczyło we wrześniu 2021 r. - i tego ruchu nie dało się nie zauważyć. W maju 2022 r. w polskich mediach pojawiła się reklama z charakterystyczną melodią i tekstem "Shopee pi pi pi".

Niedługo później Sławomir został pierwszym ambasadorem Shopee Polska i zaadaptował swój najbardziej znany utwór "Miłość w Zakopanem" na potrzeby kolejnej reklamy platformy. W listopadzie piosenkarz zakończył współpracę z Shopee.

Czytaj także: https://innpoland.pl/183973,jak-shopee-wzmacnia-polski-rynek-e-commerce