Canal+ podnosi ceny. Jedna grupa widzów zapłaci więcej
- Canal+ zdecydował się na podwyżkę ceny pakietu sportowego
- Rzecznik platformy tłumaczy, że aktualizacja cennika ma związek m.in. z wyższymi kosztami zakupu i produkcji treści
- Wcześniej podwyżki cen subskrypcji ogłosiły także inne platformy VOD
Canal+ podwyższa cenę pakietu sportowego
Szalejąca inflacja nie omija rynku VOD – Canal+ postanowił podnieść cenę pakietu sportowego. Od stycznia 2023 r. abonament podrożał o 10 zł.
Obecnie za Entry+ SPORT trzeba zapłacić 70 zł miesięcznie. Z kolei Canal+ Online w pakiecie ze sportem to wydatek rzędu 49 zł miesięcznie.
Jednak nie wszyscy zapłacą więcej. Rzecznik Canal+ Piotr Kaniowski tłumaczy w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl, że wyższą cenę zapłacą nowi abonenci. – Klienci, którzy mają umowę, nie muszą się przejmować podwyżkami aż do czasu jej zakończenia – przekonuje. Dlaczego Canal+ zdecydował się na podwyżkę ceny pakietu sportowego? Rzecznik przyznaje, że rosną koszty zakupu i produkcji treści zarówno w kontekście lokalnym, jak i globalnym. – Duży wpływ na zmianę cennika mają również rosnące koszty spowodowane inflacją – podkreśla.
To już kolejna podwyżka, na którą Canal+ zdecydował się w ostatnim czasie. We wrześniu 2022 r. wzrosły ceny telewizji satelitarnej o 5–10 zł i zaczął obowiązywać nowy cennik Canal+Online. Teraz ceny pakietów podstawowych pozostają bez zmian.
Canal+ przygotował także kilka nowości. Użytkownicy mogą kupić paczkę m.in. Canal+ z HBO Max i Playerem za 75 zł. W ofercie jest także paczka z Extra+ za 125 zł miesięcznie (75 zł za pierwszy miesiąc). Co więcej, nowi subskrybenci dostaną za darmo pakiet Cinemax na trzy miesiące (przy Relax+), na pół roku (z Optimum+) lub na rok (z pakietem Extra+).
Inne platformy też zmieniają cenniki
Canal+ nie jest wyjątkiem. W sierpniu 2022 r. podwyżki ogłosił też Player. Dla przykładu miesięczny abonament z reklamami podrożał z 8 do 10 zł, a za pakiet bez reklam trzeba płacić 20 zł (wcześniej 18 zł).
Z kolei Polsat Box wrócił do opłaty za dzierżawę dekodera, ale dotyczy to tylko droższych pakietów. Vectra zaczęła wpisywać od umów klauzulę, dzięki której będzie mogła zwiększać opłaty w zależności od inflacji. Od marca 2023 r. wzrośnie także cena subskrypcji na Viaplay (z 34 do 55 zł).
Inflacja w Polsce jeszcze przed szczytem
Z najnowszych wyliczeń Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wynika, że inflacja w grudniu 2022 r. wyniosła 16,6 proc. rdr. Jednak eksperci są przekonani, że szczyt wzrostu cen dopiero przed nami.
Prognoza Banku Światowego wskazuje, że inflacja w Polsce osiągnie apogeum w I kwartale 2023 r. Z kolei członek Rady Polityki Pieniężnej (RPP) Ludwik Kotecki przewiduje, że powrót do wyższych stawek VAT sprawi, że inflacja w styczniu może wzrosnąć w skali miesiąca o 6–8 proc.
Czytaj także: https://innpoland.pl/189676,wszystko-o-abonamencie-rtv-czy-kontrolera-trzeba-wpuszczac-do-domu