Ważne zmiany w regulaminie Biedronki. Na klientów czeka pułapka
- Nowy regulamin zwrotów będzie dotyczył produktów kupionych od 13 marca 2023 r.
- Zamiast pieniędzy klienci otrzymają vouchery na zakupy w Biedronce
- Nie będą mogli zwrócić produktów w każdym sklepie należącym do sieci handlowej
Jak dokonać zwrotu w Biedronce? Klienci dostaną więcej czasu
Biedronka szykuje poważne zmiany dla klientów. Na oficjalnej stronie internetowej sieci handlowej czytamy, że już w przyszły poniedziałek 13 marca 2023 r. zacznie obowiązywać nowy regulamin zwrotów. Będzie stosowany względem produktów, które zakupiono od tego dnia.
W gąszczu nowych przepisów udało nam się znaleźć tylko jeden korzystny dla klientów. Po zmianach będą mieli 30 dni na zwrot produktu od daty zakupu. Obecnie regulamin wskazuje na 14 dni.
Nowe ograniczenia w zwrotach
Inne ważne zmiany nie są już tak optymalne. Obecnie produkty można oddać w dowolnym sklepie należącym do sieci Biedronka z wyjątkiem sklepów franczyzowych.
Z kolei od 13 marca klienci będą mogli "dokonać zwrotu towarów pełnowartościowych wyłącznie w sklepie Biedronka, w którym dokonano zakupu". Zatem jeśli kupimy artykuł, będąc przy okazji po drugiej stronie miasta, to aby go zwrócić, musimy ponownie udać się na dłuższą wycieczkę.
Vouchery zamiast pieniędzy
To nie koniec niedogodności. Do końca tego tygodnia za zwrócony towar otrzymamy gotówkę. Od poniedziałku zamiast pieniędzy klienci dostaną "voucher płatniczy na kwotę stanowiącą jego równowartość, tj. tożsamą z kwotą na przedłożonym oryginale dowodu zakupu".
W praktyce oznacza to, że nie będą mogli bez ograniczeń wydawać odzyskanych środków. Zwrot będą mogli spieniężyć wyłącznie w Biedronce.
"W związku z dokonanym zakupem otrzymał voucher/vouchery promocyjne, to może dokonać zwrotu zakupionego w ramach akcji marketingowej Towaru pełnowartościowego wyłącznie, gdy nie wykorzystał vouchera/voucherów promocyjnych" – czytamy w regulaminie. Po dokonaniu zwrotu vouchery zostaną zdezaktywowane.
Biedronka wyjaśnia ten mechanizm, podając przykład. "Jeśli klient w ramach akcji marketingowej w związku z zakupem Towaru otrzymał voucher promocyjny na kwotę 15 zł i wykorzystał voucher promocyjny, to zwrot towaru pełnowartościowego nie będzie możliwy" – czytamy.
Z kolei "jeśli klient w ramach akcji marketingowej w związku z zakupem towaru otrzymał voucher promocyjny na kwotę 15 zł i nie wykorzystał vouchera promocyjnego, to zwrot towaru pełnowartościowego będzie możliwy".
Na klientów czeka jednak pułapka. Sklep wskazuje, że udział w "niektórych akcjach marketingowych (w tym również wyprzedażach) organizowanych w sieci sklepów Biedronka może skutkować brakiem możliwości zwrotu towaru pełnowartościowego".
Czego nie można zwracać w Biedronce? [LISTA]
Biedronka informuje, że do dokonania zwrotu niezbędne jest okazanie paragonu. Zwracany towar musi być w nieuszkodzonym opakowaniu fabrycznym i nie może mieć śladów użytkowania. W przypadku towarów tekstylnych musi mieć posiadać oryginalne metki.
Jednak nie wszystkie produkty podlegają zwrotom. Biedronka nie przyjmuje z powrotem:
- alkoholu i papierosów,
- kwiatów – doniczkowych, ciętych, drzew, krzewów,
- produktów spożywczych – w tym suplementów diety i produktów dziecięcych,
- środków higieny osobistej (np. papier toaletowy, pieluchy, podpaski),
- gadżetów elektronicznych (np. komputery, tablety, telefony komórkowe, kamery, aparaty, nawigacje GPS, urządzenia z możliwością zapisu danych),
- książek i czasopism,
- kosmetyków i chemii gospodarczej,
- gier komputerowych, oprogramowań i płyt,
- doładowań do telefonów komórkowych
- bielizny, skarpetek, piżam, strojów kąpielowych
- środków farmaceutycznych.