Pepsi będzie miało nowe logo. Dużo gadania, a zmienili czcionkę w logotypie z lat 70.
- Pepsi zmienia swoje logo. Nowe będzie przypominało... stare.
- W latach 90. Pepsi "wyjęło" nazwę marki z kółka w logo i umieściło ją obok.
- Okazuje się, że klienci nie przywykli do tego nawet po 30 latach. Napis wraca do kółka.
"Nowy projekt prezentuje odważny krój, charakterystyczny puls i zaktualizowaną paletę kolorów, w tym kolor czarny podkreślający zaangażowanie marki w Pepsi Zero Sugar" - czytamy w komunikacie firmy. Pepsi zacznie wdrażać nowe logo i identyfikację wizualną od tej jesieni, z okazji 125. rocznicy powstania marki.
Do zmiany jest sporo, puszki i butelki są najmniejszym problemem. Więcej pieniędzy pójdzie na nowe oklejenie lodówek, floty samochodów, stroje pracowników, wystrój współpracujących restauracji. Zmienią się parasole reklamowe, gadżety reklamowe i tysiące innych produktów.
– W PepsiCo projektujemy nasze marki tak, aby opowiadały fascynującą i holistyczną historię. Pepsi jest wspaniałym przykładem marki, która przez 125 lat konsekwentnie odkrywała się na nowo, aby pozostać częścią popkultury i częścią życia ludzi – Mauro Porcini, wiceprezes i główny projektant PepsiCo.
– Zaprojektowaliśmy nową tożsamość marki, aby połączyć przyszłe pokolenia z dziedzictwem naszej marki, łącząc wyróżnienia z naszej historii ze współczesnymi elementami, aby zasygnalizować naszą odważną wizję tego, co ma nadejść – dodał.
Co nowego w nowym logo?
Cóż, kiedy przyjrzeć mu się chłodnym okiem, widać, że jest to logo z lat 70., wzbogacone o czarną obwódkę. Napis zrobiono nową czcionką i zmieniono mu barwę na czarną. W zasadzie tyle.
W sumie Pepsi przyznaje się do błędu. W latach 90. XX wieku wprowadzono bowiem nowy logotyp: trójbarwne kółko i napis obok. I od 30 lat, mimo zmian czcionek i przesunięć, napis jest poza kołem symbolizującym glob. Jednak kiedy w trakcie badań przedstawiciele Pepsi proszą ludzi o narysowanie logotypu napoju, ci malują kółko i wpisują w środek napis "Pepsi". Marka wraca więc do tego, co ludzie znają.
"W coraz bardziej cyfrowym świecie zrewitalizowany i wyróżniający się projekt wprowadza ruch i animację do systemu wizualnego, odblokowując Pepsi większą elastyczność w poruszaniu się między przestrzenią fizyczną i cyfrową, od półek sklepowych po metawszechświat" – czytamy w komunikacie marki.
Wiecie co to oznacza w praktyce? Że czarna obwódka pomaga uczynić logo zdefiniowanym centrum nowej kampanii firmy. W reklamach z nowego pulsującego logo odchodzą linie i kształty, wszystko porusza się w rytm optymistycznej muzyki.
Pepsi w liczbach
Firma chwali się, że konsumenci korzystają z produktów PepsiCo ponad miliard razy dziennie, w ponad 200 krajach i terytoriach. W 2022 roku PepsiCo wygenerowało ponad 86 miliardów dolarów przychodu netto. W portfolio marek koncernu są m.in. Lay's, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream.
Czytaj także: https://innpoland.pl/191486,coca-cola-zdrozeje-koncern-uznal-ze-za-malo-zarabia