Podbili Włochy, teraz wchodzą do Polski. Promują się jako "najsłodszy sklep na świecie"
Sieć OD Store skupia działalność w parkach handlowych, centrach handlowych oraz posiada ponad 20 sklepów w centrach miast. W Polsce debiutuje, otwierając się właśnie w jednym z centrów handlowych.
Znajdziemy tam zarówno swojskie produkty jak i zagraniczne przysmaki. Reklamują się jako "najsłodszy sklep na świecie" i "najbardziej wiralowy sklep we Włoszech".
OD Store otwiera sklep
Włoska sieć otwiera swój pierwszy Polski sklep w Warszawie, w centrum handlowym Galeria Wileńska. Zajmuje lokal po salonie marki Bershka, na parterze tuż obok kawiarni Starbucks i głównego wejścia do galerii. O otwarciu pierwszy poinformował portal "Wiadomości Handlowe".
Sklep w ofercie posiada przysmaki włoskie, jak ciastka i babki, ale również międzynarodowe produkty spożywcze. Kupimy więc słodycze m.in. z rynku japońskiego oraz bardziej znane przysmaki, w tym np. produkty Wedla. Polski asortyment jest jednak skromniejszy w porównaniu do zagranicznych marek.
Ekspansja OD Store
Ekspansja we Włoszech obejmuje uruchamianie punktów sprzedaży na najważniejszych ulicach handlowych i placach odwiedzanych przez turystów we Włoszech, przez co buduje swoją międzynarodową świadomość. Z tego punktu celuje w kolejne rynki.
Sklepy prowadzi spółka Sapori Artigianali, detaliczny i hurtowy dystrybutor artykułów spożywczych, napojów i przedmiotów nieżywnościowych. We włoskiej ofercie są również produkty świeże i znane marki lokalne. Wedle informacji podawanych firmę OD Store, jej strategią jest sprzedaż słodyczy w przystępnych cenach.
Ceny słodyczy w sklepach
Czy możemy pozwolić sobie na zakup słodkości? Niestety statystyki pokazują, że słodycze są w pierwszej trójce drożejących produktów.
W październiku br. ceny detaliczne poszły w górę średnio o 8,1 proc. rdr. To pierwszy jednocyfrowy wzrost w relacji rocznej od wielu miesięcy. Zestawienie, tak jak poprzednio, otwierają dodatki spożywcze – tym razem ze wzrostem o ponad 18 proc. Na drugim miejscu, identycznie jak we wrześniu, jest chemia gospodarcza, która ostatnio podrożała o niecałe 17 proc. W pierwszej trójce są też słodycze i desery z wynikiem niespełna 15 proc. Czwarte miejsce zajmują art. dla dzieci – ponad 13 proc. A pierwszą piątkę zamyka pieczywo – blisko 12 proc.
W pierwszej trójce drożyzny są słodycze i desery ze wzrostem o niespełna 15 proc. rdr. We wrześniu podrożały o niecałe 14 proc. rdr. Jak podkreśla Grzegorz Rykaczewski z Departamentu Analiz Makroekonomicznych Banku Pekao, rosną koszty artykułów używanych w procesie produkcyjnym. Globalne notowania cukru surowego w październiku były o 47 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Czytaj także: https://innpoland.pl/201058,drozyzna-lekko-hamuje-wzrost-cen-widoczny-ale-jednocyfrowy