Chińczycy przejęli fabrykę w Koninie. Wyprodukują materiały do baterii aut elektrycznych
Chińska spółka Ningo Ronbay New Energy Technology przejęła fabrykę materiałów katodowych, która jest budowana w Koninie. Wcześniej obiekt należał do Johnson Matthey, przedsiębiorstwa z Wielkiej Brytanii.
Brytyjska firma rozpoczęła budowę fabryki w 2020 roku. Wiosną 2022 roku sprzedała aktywa związane z bateriami elektrycznymi, ale transakcja nie objęła obiektu w Koninie.
Fabryka ma produkować do 20 tys. ton materiałów katodowych rocznie
Informację o przejęciu Ningo Ronbay New Energy Technology przekazała w półrocznym raporcie za 2024 rok. Podkreśliła w nim, że fabryka jest odpowiednio przygotowana do szybkiego rozpoczęcia produkcji.
W skład infrastruktury obiektu wchodzą laboratoria. Wydane zostały również wymagane pozwolenia środowiskowe. Docelowo fabryka w Koninie ma produkować 20 tys. ton materiałów katodowych rocznie.
Fabryka jest wyposażona w rozbudowane instalacje elektryczne i połączenia z siecią energetyczną, a w okolicy istnieje możliwość budowy farm wiatrowych i fotowoltaicznych, co pozwoli na osiągnięcie 100 proc. zaopatrzenia w zieloną energię.
Materiały katodowe są wykorzystywane m.in. podczas produkcji baterii do samochodów elektrycznych, czy w magazynach energii. Pierwsza faza projektu powinna być gotowa do końca 2025 roku.
Ningo Ronbay rekrutuje księgowe i menadżerów
Poważne plany Chińczyków zwiastuje otwarcie rekrutacji. Spółka szuka pracowników do projektu. Oferty pracy są kierowane do specjalistów takich, jak m.in.: główna księgowa i menedżer zakładu.
Zatrudnieni będą mieli okazję wesprzeć projekt firmy z dużym doświadczeniem na rynku materiałów katodowych. Ningo Ronbay została założona w 2014 roku przez Bai Houshana. Od 2019 roku jest notowana na giełdzie w Szanghaju, a produkty wykorzystują najwięksi producenci aut elektrycznych na świecie.