Tesla szuka kierowców do autonomicznych aut. Tak, dobrze czytasz

Wiktor Knowski
29 listopada 2024, 13:55 • 1 minuta czytania
Ogłoszenie. Słynny producent samochodów elektrycznych szuka "kierowców do pracy zdalnej". Ich zadaniem będzie przejmowanie sterów robotaksówki, gdy ta wpadnie w jakieś kłopoty na drodze.
Firma należąca do najbogatszego człowieka na Ziemi poszukuje osób do zespołu "teleoperacji". Fot.: Cover Images/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Robotaksówki Elona Muska są zapowiadane od lat, jednak wciąż nie zapowiada się, żeby szybko wyjechały na drogi. Pisaliśmy już dla was o kontrowersjach wokół ich ostatniej prezentacji. 


Dotyczyły m.in. tego, że roboty towarzyszące prezentacji były w rzeczywistości sterowane zdalnie przez operatorów. Jednak zarzuty o wprowadzanie potencjalnych nabywców w błąd nie zniechęciły Tesli, która ogłosiła ostatnio, że chce poszerzyć szeregi swojego oddziału wsparcia dla "autonomicznych" maszyn. 

Czytaj także: https://innpoland.pl/209414,kto-jest-najbogatszym-czlowiekiem-swiata-elon-musk-zyskal-na-trumpie

Firma należąca do najbogatszego człowieka na Ziemi poszukuje osób do zespołu "teleoperacji", które przejmowałyby kontrolę nad pojazdami i robotami gdyby te gdzieś utknęły. 

"Zespół Teleoperation Tesla AI ma za zadanie zapewnić zdalny dostęp do naszych robotaksówek i robotów humanoidalnych. Nasze samochody i roboty działają autonomicznie w trudnych warunkach. W miarę jak wprowadzamy rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, potrzebujemy możliwości zdalnego dostępu i sterowania nimi" – czytamy w ogłoszeniu o pracę.

Z kim przystajesz...

Tesla nie różni się od reszty rynku. Sekret innych autonomicznych samochodów, takich jak Waymo czy Cruise, też polega na tym, że każdy z nich ma zespół ratunkowy dla swoich pojazdów. 

Czytaj także: https://innpoland.pl/209216,elon-musk-to-champion-trumpa-sprawdzamy-jak-doszedl-do-tego-miejsca

Jednak Tesla ma co nadganiać. Obecnie nawet ich najbardziej zaawansowane systemy, takie jak Autopilot czy Full Self-Driving wymagają stałej uwagi kierowcy, co plasuje je w kategorii 2 w skali autonomii. Dla porównania Waymo plasuje się już na poziomie 4, ponieważ nie wymaga obecności kierowcy. 

Tesla chce planowo wprowadzić swoją flotę robotaksówek do Kalifornii i Texasu w drugim kwartale przyszłego roku.