TVN zmienił właściciela. Nabywcą jest potężny amerykański koncern

Discovery Communications finalizuje przejęcie Scripps Networks Interactive – ogłosił amerykański koncern
Discovery Communications finalizuje przejęcie Scripps Networks Interactive – ogłosił amerykański koncern Przemek Wierzchowski/Agencja Gazeta
Discovery Communications finalizuje przejęcie Scripps Networks Interactive – ogłosił amerykański koncern. Co to oznacza w praktyce? Ta druga spółka jest właścicielem m.in. stacji TVN, która przeszła w ten sposób z rąk do rąk.

O możliwym przejęciu Scripps Networks Interactive mówiło się od miesięcy. Oprócz Discovery Communications na placu boju byli również inni globalni gracze: właściciele Paramount Pictures oraz MTV i Viacom. Ostatecznie spółka trafiła jednak w ręce tego pierwszego koncernu, który w swoim portfolio posiada takie stacje jak Eurosport, TLC i Animal Planet. W lutym zgodę na zakup SNI wyraził UOKiK.

We wtorek transakcja została w końcu sfinalizowana. - Zakończenie transakcji połączenia Scripps Networks Interactive z Discovery Communications to niezwykle ważny moment w historii TVN. Będąc częścią nowej globalnej organizacji, mamy szansę promować polskie osiągnięcia telewizyjne na całym świecie. Jestem przekonany, że z naszym doświadczeniem i potencjałem produkcyjnym, sprawdzonymi partnerami oraz charyzmatycznymi gwiazdami, TVN będzie odgrywał ważną rolę w strategii nowej firmy - opowiadał Jim Samples, prezes zarządu i dyrektor zarządzający TVN S.A.

Nowa firma ma działać pod nazwą Discovery. Koncern ma swoją siedzibę w Stanach Zjednoczonych, dociera do widzów w 220 krajach i terytoriach, mówiących w 50 językach. Po połączeniu będzie im rocznie dostarczać ponad 8 tysięcy godzin oryginalnych produkcji za pośrednictwem wszystkich ekranów.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.