Legendarna polska marka trafi w hiszpańskie ręce. To koniec pewnej epoki

Polski Solaris został sprzedany hiszpańskiej grupie CAF
Polski Solaris został sprzedany hiszpańskiej grupie CAF fot. Dawid Zuchowicz / Agencja Gazeta
Solaris sprzedany. To jeden z największych producentów pojazdów komunikacji miejskiej w Europie. Legendarną firmę Solaris Bus & Coach, założoną w 1996 roku przez Solange i Krzysztofa Olszewskich, przejmuje hiszpańska grupa CAF. To koniec pewnej epoki w polskiej motoryzacji, ale również szansa na rozwój dla rodzimego producenta autobusów.

Miesiące poszukiwań inwestora w końcu przyniosły skutek. Małżeństwo Olszewskich poinformowało we wtorek o wyborze inwestora dla gwiazdy polskiego eksportu. Została nią hiszpańska grupa CAF, notowana na hiszpańskiej giełdzie firma z ponad stuletnią historią.

CAF, produkujący pociągi i tramwaje, do tej pory sprzedażą autobusów się nie parał. – Połączenie know-how obu firm w zakresie produkcji, projektowania, technologii i usług, jak również innowacyjność i doświadczenie Solarisa w produkcji autobusów, pozwolą nam lepiej zaspokajać potrzeby naszych klientów, jednocześnie tworząc wartość dla akcjonariuszy – podkreślił prezes i dyrektor generalny firmy Andrés Arizkorreta.

Solaris nie zatraci polskości
Arizkorreta zapewnił również, że CAF zależy na zachowaniu polskiego charakteru marki Solaris. Nadal zamierza ją wykorzystywać i rozwijać.

– Jestem przekonana, że wybierając CAF jako inwestora dla Solarisa, zapewniona zostanie obiecującą przyszłość dla marki, jej klientów i pracowników. Uważam, że CAF ma właściwą wizję rozwoju dla spółki i będzie w stanie rozwinąć potencjał Solarisa na skalę globalną – poinformowała prezes zarządu Solange Olszewska.


Kwota transakcji nie jest znana. Szersze informacje mają być znane w najbliższych tygodniach.

W ciągu ponad 20 lat działalności rodzinna montownia autobusów z Bolechowa pod Poznaniem stała się liderem na rynku niskopodłogowych autobusów miejskich w Polsce. Wkrótce szturmem zdobyła rynek europejski, stając się jednym z największych producentów pojazdów komunikacji miejskiej w Europie. W zeszłym roku podpisała kilka spektakularnych kontraktów w innych państwach. Firma jest również liderem na rynku autobusów elektrycznych.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.