Myślisz, że umiesz oszczędzać? Oto pięć sposobów, jak robić to w Black Friday
Nie każdy wie, że w Black Friday za zakupy można sporo przepłacić. Część promocji tylko wydaje się opłacalna, dlatego zobacz, jak kupować, żeby zaoszczędzić.
Reklama.
Nie każdy wie, że w Black Friday za zakupy można sporo przepłacić. Część promocji tylko wydaje się opłacalna, dlatego zobacz, jak kupować, żeby zaoszczędzić.
Black Friday bywa nazywany festiwalem promocji i wydaje się, że w ten dzień naprawdę można zaoszczędzić na zakupach. Tymczasem zdarza się, że bardzo przepłacamy. O tym, jak nie wydać za dużo w Black Friday pisze dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl. Robert Błaszczyk w przysłanej redakcji ekspertyzie.
W Black Friday dużym błędem wielu konsumentów jest to, że kupują rzeczy zbędne. Zanim pojawią się wyprzedaże sprawdź, czego ci brakuje i co już wcześniej zamierzałeś kupić. Ustal, czy danego produktu naprawdę potrzebujesz, czy do kupna zachęca się głównie to, że akurat ma niższą cenę. Artykuły zapisz na liście zakupów.
Na drugiej, rezerwowej liście zakupów umieść artykuły, trochę mniej potrzebne, ale które wciąż mogą się przydać tobie lub komuś innemu, komu będziesz mógł je podarować w ramach prezentu. Zabierz obie listy na zakupy W Black Friday.
Przed skorzystaniem z promocji oferowanych w Black Friday ustal swój zakupowy budżet, biorąc w nim pod uwagę przede wszystkim cenę artykułów pierwszej potrzeby. Dobrze zaplanowane zakupy to połowa sukcesu.
Jeśli kupiłeś wszystko, czego potrzebowałeś, a w twoim budżecie wciąż zostało trochę pieniędzy do wykorzystania, nie wydawaj całej reszty na przedmioty zbędne. Aby nie dać się przekonać ofertom z rabatami, wyrób sobie nawyk korzystania z karty płatniczej działającej na zasadzie prepaid.
Jedyne, co musisz zrobić, to jeszcze przed zakupami w Black Friday oszacować limit wydatków, a potem doładować kartę właśnie taką kwotą. Nie powinno się też spontanicznie zasilać jej w trakcie, gdy ulegnie się atrakcyjnym ofertom.
Kupowanie przez internet jest bardzo popularne i wiele firm w Black Friday swoje promocje i rabaty przenosi również do e-sklepów. Podczas zakupów stacjonarnych ulegamy presji i czasu i wyborom innych klientów oraz licznym komunikatom o zniżkach.
Dzięki transakcjom online dokonasz przemyślanych zakupów, a w razie potrzeby zwrócisz nietrafiony produkt. W przypadku sklepów stacjonarnych dokonanie zwrotu bez podania przyczyny nie zawsze jest możliwe.
Przed kupieniem produktu zorientuj się, jaka jest jego cena regularna oraz jak zmieniała się przez Black Friday'em. W internetowych wyszukiwarkach sprawdź, ile kosztują takie same produkty u innych sprzedawców.
O sposobie dokonywania płatności oraz kursach walut w kontekście zakupów pisze dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl Robert Błaszczyk w swojej ekspertyzie.
W innym artykule w INNPoland pisaliśmy o Omnibusie, czyli unijnej dyrektywie, która ma regulować zasady, według których funkcjonuje branża e-commerce. Nie pozwoli na dalsze używanie pseudopromocji przez sklepy, których sztuczne rabaty wprowadzały w błąd konsumentów. Serwis wyborcza.biz poinformował, że kara finansowa za stosowanie fałszywych promocji może wynieść nawet 40 tys. zł
Robert Błaszczyk
dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl
Robert Błaszczyk
dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl