Klienci mBanku mają spore problemy – nie mogą autoryzować przelewów przez wiadomości SMS. Wpłynęło już prawie 600 zgłoszeń w sprawie awarii w aplikacji mobilnej. mBank pracuje nad rozwiązaniem usterki.
Reklama.
Reklama.
Klienci mBanku nie mogą autoryzować przelewów przez wiadomości SMS
Instytucja finansowa pracuje nad rozwiązaniem usterki
Kolejne problemy czekają na klientów innych banków, ponieważ w planach są przerwy techniczne
Awaria usługi mBanku. Problemów można uniknąć
"Obecnie możecie mieć problemy z otrzymywaniem smsów autoryzacyjnych" – czytamy w komunikacie umieszczonym na oficjalnej stronie mBanku. Jak się okazuje, klienci nie mogą autoryzować przelewów przy użyciu kodów wysłanych w wiadomościach SMS.
mBank deklaruje, że pracuje nad rozwiązaniem problemu. Dodatkowo przypomina, że klienci mogą zmienić sposób autoryzacji transakcji na mobilną autoryzację.
Mobilną awarię zaobserwował także portal downdetector.pl, który zbiera informacje o problemach dotyczących poszczególnych usług w internecie. Pierwsze zgłoszenia o usterce w mBanku zaczęły wpływać w piątek po godz. 11:00. Obecnie naliczono ich prawie 600.
Usterka pojawiła się w największych polskich miastach. Zgłoszenia napływają m.in. z Warszawy, Krakowa, Gdyni, Poznania i Lublina. Pojedyncze zawiadomienia wysyłają także mieszkańcy mniejszych miast.
Awaria jest o tyle poważna, że mBank to jeden z największych banków w Polsce. Ze statystyk z 2022 r. wynika, że konto w tej instytucji posiada ponad 2,88 mln użytkowników.
Dla niektórych problemy dopiero się zaczną
To jednak nie koniec utrudnień dla klientów banków. W najbliższych dniach kilka instytucji finansowych przeprowadzi bowiem prace serwisowe. Przerwy techniczne mają w planach Bank Pocztowy i BNP Paribas.
Bank Pocztowy przeprowadzi prace administracyjne w niedzielę (29 stycznia). W godzinach 8:00-14:00 klienci nie będą mogli wykonywać transakcji 3D Secure.
Z kolei BNP Paribas prace techniczne planuje dopiero w następną środę. 1 lutego od godz. 22:00 do 2 lutego do godz. 1:00 serwis internetowy bnpprasibas.pl będzie niedostępny. W tym czasie klienci nie wykonają żadnych transakcji i nie dokonają zmian na swoich rachunkach bankowych.
Globalna awaria usług Microsoftu
Przypomnijmy, że w tym tygodniu, poza mBankiem, awaria dotknęła także giganta technologicznego – Microsoft. W środę 25 stycznia nad ranem padło wiele usług, co uniemożliwiło pracę nawet kilku milionom osób na całym świecie.
Użytkownicy zgłaszali problemy z funkcjonowaniem aplikacji Skype i Teams. Część osób nie mogła zalogować się do Outlooka, przez co nie mieli dostępu do służbowych skrzynek mailowych. Poza tym pojawiły się problemy z OneDrive i Sharepoint. Niektórzy uskarżali się na trudności z obsługą Xbox Live.
Awaria Microsoftu miała zasięg globalny, a zgłoszenia wpływały m.in. z Japonii, USA, Indii czy Australii. Z oficjalnego komunikatu firmy wynika, że nie ucierpiały tylko usługi w Chinachi platforma dla rządów.
Na początku Microsoft informował na Twitterze, że nie wyklucza "potencjalnego problemu z siecią". Po kilku godzinach usterka została usunięta, a Microsoft stwierdził, że "problem z łącznością sieciową występuje w przypadku urządzeń w sieci Microsoft Wide Area Network (WAN)". Zmiana sieciowa, która spowodowała gigantyczne problemy, została wycofana.