Polski rynek gastronomiczny w tym roku zyska nie jednego, a dwóch konkurentów. Konsumenci będą mogli wybrać się do fast foodu Popeyes Louisiana Kitchen. W amerykańskiej sieci będzie można dostać burgery, frytki, dipy, lody czy shake'i. Portal Dla Handlu podał, że nowe menu poznają mieszkańcy Warszawy, Wrocławia i Szczecina.
Nowym graczem wśród fast foodów będzie Także Master Burger, który w Czechach działa od 20 lat, a w Ukrainie od dwóch. Jego pierwszy polski lokal zostanie otworzony w warszawskim Blue City. Poza burgerami zamówimy w nim przystawki, nuggetsy albo ciastka.
Kolejną nową marką będzie Woolworth, niemiecka sieć dyskontów niespożywczych. Dla Handlu podało, że w finalnie w Polsce ma być 400 sklepów, a pierwszy stanie w Krakowie w parku handlowym Atut. Otwarcie planuje się na maj tego roku. A co będzie można kupić w Woolworth? Oferta będzie bardzo różnorodna: elektronika, zabawki, artykuły papiernicze, upominki, tekstylia itp.
Brytyjska sieć Lush zaoferuje polskim konsumentom kosmetyk oraz akcesoria kąpielowe. Do tej pory działał u nas sklep internetowy spod tego szyldu, a już 17 lutego będziemy mogli odwiedzić sklep stacjonarny w warszawskich Złotych Tarasach.
Powiększy się również konkurencja na rynku paliwowym. Do sieci stacji benzynowych dołączy MOL z koncernu węgierskiego. Zgodnie z zapowiedziami MOL przejął 417 stacji należących wcześniej do Lotosu. Otwarcie pierwszej jeszcze się nie odbyło, choć miało nastąpić w styczniu (stan na 30.01.2023 r.).
Warszawskie centrum handlowe Fort Wola ma zostać ponownie otwarte już 16 lutego. Uroczyste odliczanie do tego dnia trwa na Instagramie. Konsumentom zostaną udostępnione takie lokale jak Yes, Dealz, Kaufland, Rossmann, Hebe czy Empik.
Czytaj także: Rekordowa dopłata za gaz zamknęła lokal. Taka kwota nie dała innego wyboru
W ciągu kilku miesięcy mają zostać otwarte pierwsze lokale Żabka Drive. Daty na razie nie są znane, ale "Przegląd Piaseczyński" podał, że znajdują się w Piasecznie oraz Zduńskiej Woli. Zrobienie zakupów bez wysiadania z auta umożliwi usługa drive thru. Klient złoży zamówienie, zapłaci i otrzyma je w kilka minut.
Jedne marki przychodzą na polski rynek, inne z niego odchodzą. W tym roku pożegnaliśmy Shopee, o czym pisaliśmy w innym artykule w INNPoland. Portal wirtualnemedia.pl dostał od niego odpowiedź, że działanie wynika z "bieżącej strategii Shopee, której celem jest optymalizacja wydajności operacyjnej na poziomie globalnym".
Natomiast ekspert od komunikacji internetowej i digital marketingu Wojtek Kardyś w rozmowie z INNPoland zasugerował, że za zniknięciem Shopee może stać kryzys gospodarczy w Chinach.
Czytaj także: https://innpoland.pl/189436,shopee-wycofuje-sie-z-polski-od-13-stycznia-nie-mozna-skladac-zamowien