INNPoland_avatar

To będzie "piwo przyszłości"? Trunek znanej marki stworzyła sztuczna inteligencja

Maria Glinka

06 maja 2023, 15:46 · 2 minuty czytania
Producenci co i rusz zaskakują nas nowymi rodzajami i markami piw. Trunek od Beck's przygotowała... sztuczna inteligencja. Dwa programy samodzielnie wybrały składniki, stworzyły logo i kampanię reklamową. Zdaniem firmy to "piwo przyszłości".


To będzie "piwo przyszłości"? Trunek znanej marki stworzyła sztuczna inteligencja

Maria Glinka
06 maja 2023, 15:46 • 1 minuta czytania
Producenci co i rusz zaskakują nas nowymi rodzajami i markami piw. Trunek od Beck's przygotowała... sztuczna inteligencja. Dwa programy samodzielnie wybrały składniki, stworzyły logo i kampanię reklamową. Zdaniem firmy to "piwo przyszłości".
Sztuczna inteligencja stworzyła piwo (zdj. ilustracyjne). Fot. Pixabay/amiera06
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

"Piwo przyszłości" od AI. Beck's eksperymentuje

Sztuczna inteligencja nie przestaje zaskakiwać. Przy jej użyciu stworzono już wizerunek nieistniejącej bizneswomen, która wygrała w plebiscycie mediów Orlenu. Posłużyła również do opracowania zdjęć modelek, które pojawiły się w kampanii reklamowej HalfPrice.


Możliwości AI postanowili przetestować też producenci piwa. Na ten krok zdecydowała się znana niemiecka marka z Bremy – Beck's. Firma wypuściła limitowaną edycję Beck's Autonomous. To piwo w całości uwarzyła sztuczna inteligencja.

Nawiązaliśmy współpracę ze sztuczną inteligencją, pozostawiając jej wybór składników i pracowaliśmy z nią nad sformułowaniem receptury – to naprawdę piwo przyszłości – oznajmiła Laura Salway, dyrektor ds. marketingu Beck’s, cytowana przez spidersweb.pl.

Sztuczna inteligencja stworzyła logo i reklamę

Piwo Beck's stworzone przez AI trafiło do sprzedaży, ale nie jest już dostępne. Wyprzedało się w ekspresowym tempie, bo w sklepie internetowym było dostępne zaledwie 450 butelek.

Dlaczego tak mało? Koncern tłumaczy, że był to jedynie eksperyment. Poza wymieszaniem składników trunku w odpowiednich proporcjach sztuczna inteligencja przygotowała również projekt logo i kampanię reklamową.

Co więcej, stworzyła nawet klip reklamowy w technologii 360 stopni. Za te wszystkie zadania, w które musiałoby zaangażować się kilka zespołów ekspertów, odpowiadały tylko dwa programy – ChatGPT i Midjourney.

Jednak spidersweb.pl podaje, że to niepierwszy raz, kiedy właściciel marki Beck's – koncern AB InBev, korzysta z dobrodziejstwa sztucznej inteligencji. Już wcześniej wykorzystywał ją przy dystrybucji piwa, a algorytmy zbierają informacje, w których punktach sprzedaży zamawia się najwięcej trunków i ile później udaje się sprzedać.

Nie każda reklama od AI to gwarancja sukcesu

Możliwości sztucznej inteligencji może przetestować każdy – nie tylko giganci w swoich branżach. W związku z tym kilka dni temu jeden z użytkowników portalu Reddit PizzaLater poprosił AI o przygotowanie reklamy pizzy.

Hasło reklamowe "Jak domowa, ale z większą ilością sera" może nie należy do najmądrzejszych, ale jest chwytliwe. Reszta to trudne doświadczenie wizualne dla odbiorcy – reklama przedstawia kobietę jedzącą talerz, wykrzywione usta i żałosne dialogi.

Równie nieudana okazała się reklama piwa stworzonego przez sztuczną inteligencję. Problemy pojawiły się z obrazami. Najwyraźniej dla AI dużym wyzwaniem pozostaje ukształtowanie ludzkiej twarzy. Wychodzą jej dziwne buźki, z nadmiarem podbródków, brwi i innych elementów.

Poza tym sztuczna inteligencja ciągle nie może doliczyć się, ile człowiek ma palców. Przerasta ją też proces picia – nikt w reklamie wygenerowanej przez AI nie jest w stanie prawidłowo otworzyć puszki czy butelki.

Czytaj także: https://innpoland.pl/192251,jakich-zawodow-nie-zastapi-sztuczna-inteligencja-oto-10-bezpiecznych-fuch