Niedawno miała miejsce konferencja Mety, na której Mark Zuckerberg wprawdzie niewiele pokazał samego metaversum, ale zaprezentował chatboty z osobowościami. Nowe sztuczne inteligencje będą nam towarzyszyć w urządzeniach i aplikacjach jego firmy. Niektórym swoich cech użyczyli celebryci.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
W wyścigu technologicznym o dominację na rynku sztucznej inteligencji Meta wytoczyła w końcu konkretne działa. Nowy chatbot nazwany Meta AI oprócz bycia asystentem dla człowieka, będzie mógł być spersonalizowany poprzez wybór osobowości. Niektóre będą wyspecjalizowane w określonych dziedzinach i lepiej doradzą np. przy gotowaniu albo planowaniu podróży.
Sztuczna inteligencja Zuckerberga bazuje na modelu językowym Llama 2, zmodyfikowanym przez inżynierów z Meta. Argumentem za wprowadzeniem szeregu osobowości jest pragnienie wprowadzenie na rynek czegoś, co nie zachowuje się jak automat. Meta celuje w immersję i uczucia, w budowanie więzi oraz - oczywiście - swojego ekosystemu metaverse.
Do dyspozycji dostaniemy 28 różnych osobowości dla chatbota i oprócz tego standardową funkcję asystenta Meta AI. Do stworzenia niektórych zatrudniono celebrytów, takich jak Snoop Dogg, Paris Hilton czy popularny youtuber MrBeast.
Ten ostatni wcieli się w Zacha, który ma być typem starszego brata lubiącego droczyć się z użytkownikiem. Paris Hilton wcieli się z kolei w Amber, która jest… detektywem. Snoop Dog zaś stanie się Dungeon Masterem (Mistrzem Podziemi), który zabierze nas na narracyjne przygody w stylu Dungeons and Dragons, jak w grze Baldur’s Gate 3.
Dodatkowo chatboty będą animowane. W czasie rozmowy z nimi ich profile graficzne będą ulegać zmianie w zależności od toku naszej rozmowy. Zuckerberg zapewniał przy tym, że chatboty posiadają etyczne ograniczenia i nie udzielą niebezpiecznych informacji.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Rozwój systemów Meta
Nowe chatboty wspomogą aplikacje i urządzenia Meta. Na konferencji zaprezentowano okulary Ray-Ban do rzeczywistości rozszerzonej, z w pełni zintegrowaną sztuczną inteligencją. Będzie ona korzystać z naszych oczu, dzięki czemu np. na jedno polecenie głosowe zrobi zdjęcie i wyśle je do wskazanej osoby w mgnieniu oka. Pierwsze zestawy do rzeczywistości rozszerzonej mają pojawić się komercyjnie 10 października.
AI trafi na Messengera, Instagrama i WhatsApp. Zostanie także zintegrowana z przeglądarką Bing i otrzyma zdolność do generowania grafiki na podstawie poleceń. To może posłużyć np. do tworzenia na bieżąco zupełnie nowych naklejek w WhatsApp albo zawęzić wyszukiwanie rolek na Insta do konkretnego regionu świata.
- Mapa drogowa VR Meta jest teraz mocno skoncentrowana na sprzęcie dostępnym dla masowego rynku. Jest to wyraźny kontrast wobec podejścia Apple, które jest skierowane do entuzjastów technologii high-end - powiedział Mark Zuckerberg.
Dzięki współpracy z Microsoft Bing Meta AI będzie miała dostęp do aktualnych informacji. Obecnie jest w wersji beta i posiada wiedzę sprzed 2023 roku, co z czasem ulegnie zmianie. Sztuczna inteligencja zostanie udostępniona również w ogłoszonych na konferencji nowych goglach do rzeczywistości wirtualnej, Quest 3.
Dostęp do chatbotów i asystenta otrzymają od 27 września użytkownicy w USA, w fazie beta. Nowe rozwiązania, w tym kolejne osobowości dla bota, zaczną pojawiać się z czasem. Wśród zapowiedzianych postaci ma być jedna oparta na Bear’u Gryllsie.
Czytaj także:
Praca nad Metaverse jest wykonywana przez jednostkę zwaną Reality Lab. Jest ona odpowiedzialna za rozwój technologii, takich jak okulary rozszerzonej rzeczywistości. Odnotowała sprzedaż na poziomie 276 mln dolarów, w porównaniu z 452 mln w tym samym kwartale ubiegłego roku.