Awaria w sieci komórkowej Play i UPC. Abonenci z całej Polski informują, że nie mają sygnału i widzą błąd 1001 na dekoderze Horizon. W Internecie od samego rana pojawiają się komentarze klientów znanego operatora, z których wynika, że problem z odbiorem danych dotyczy m.in. mieszkańców Warszawy, Będzina, Jaworzna czy Kielc.
Reklama.
Reklama.
Ponad 4000 zgłoszeń dotyczących problemów z usługami operatora Play oraz UPC pojawiło się na portalu Downdetector.pl. Klienci, którzy zostali przejęci przez Play, skarżą się głównie na trudności związane z dekoderem Horizon oraz sporadycznie na utrudniony dostęp do Internetu. To kolejna awaria, która dotknęła użytkowników podczas piątkowego poranka.
Z komunikatu przesłanego przez dostawcę internetu wynika, że awaria potrwa do godz. 11.
Awaria w Play i UPC – dekoder Horizon
Niezadowoleni klienci, korzystający z usług Play i UPC, zgłaszają problemy związane przede wszystkim z dekoderem Horizon. Błędy te wpływają na jakość odbioru telewizji, co stanowi źródło frustracji dla abonentów. Niektórzy z użytkowników doświadczają również utrudnionego dostępu do Internetu, co dodatkowo pogłębia niezadowolenie.
Serwis Downdetector.pl gromadzi zgłoszenia abonentów z całej Polski. Na wykresie godzinowym, który publikujemy poniżej, ewidentnie widoczny jest znaczny wzrost liczby zgłoszeń o problemach technicznych. Pik przypadka właśnie na dzisiejszy poranek.
Zgłoszenia napływają z różnych regionów Polski, obejmując obszary takie jak Płock, Gdynia, Warszawa i okolice, Szczecin czy Górny Śląsk. W komentarzach użytkowników najczęściej pojawia się wzmianka o błędzie oznaczonym numerem 1001. Jest to sygnał, że problem dotyka różnorodne lokalizacje, co sugeruje, że awaria ma charakter ogólnokrajowy.
Problemy z sygnałem w Play i UPC – najnowsze informacje
Zabrzańscy abonenci skarżą się na brak sygnału, a na ekranie pojawia się komunikat "ERROR 1001". Dodatkowo, próby kontaktu z infolinią kończą się niepowodzeniem, jak twierdzą klienci.
W Krakowie sytuacja nie jest lepsza, gdzie na stronie internetowej UPC/Play pojawia się oficjalny komunikat informujący o trwającej awarii w okolicy, z przewidywanym czasem usunięcia problemu do godziny 11:00. Klienci zgłaszają, że na jednym dekoderze usługi działają poprawnie, podczas gdy na dekoderze Horizon występuje błąd 1001, co sugeruje, że problem może być związany z konkretnym modelem dekodera.
W Płocku użytkownicy donoszą o problemach z dekoderem Horizon, gdzie błąd 1001 uniemożliwia korzystanie z usługi telewizyjnej, choć Internet pozostaje dostępny. Niektórzy sugerują, że najnowsza aktualizacja oprogramowania może być przyczyną problemu.
Klient z Sosnowca z ul. Jagiellońskiej informuje o braku internetu i telewizji od godziny 3:00 rano. W przypadku dekodera Horizon ponownie wspomina się o błędzie 1001.