W INNPoland informowaliśmy w minionym tygodniu o dużej awarii w Play. Abonenci informowali, że w wyniku błędu 1001 nie byli w stanie odbierać sygnału. Teraz operator podał przyczynę usterki, która dotyczyła właścicieli dekoderów Horizon.
Reklama.
Reklama.
Incydent ten szybko został zauważony i rozwiązany przez zespół techniczny, który identyfikuje źródło problemu jako błąd w konfiguracji sieci Liberty Global, były właściciel UPC Polska.
Awaria w Play – operator podał przyczynę
Zgłoszenia zgromadzone na portalu DownDetector.pl oraz komentarze internautów ukazują obraz sytuacji, w której dekodery nie reagowały na próby włączenia, a kanały telewizyjne oraz przewodnik programowy EPG odmówiły współpracy. Użytkownicy napotykali również komunikat o błędzie 1001, informujący o braku połączenia i zalecający sprawdzenie poprawności podłączenia kabla antenowego.
W rozmowie z branżowym serwisem Wirtualnemedia.pl, biuro prasowe Play, obecnie zarządzające dekoderami Horizon po przejęciu przez Liberty Global, wyjaśniło, że przyczyną zakłóceń był błąd w konfiguracji sieci Liberty Global, byłego właściciela UPC Polska. Błąd ten został szybko zidentyfikowany i naprawiony przez zespół techniczny, co pozwoliło przywrócić normalne funkcjonowanie dekoderów.
– Błąd w konfiguracji sieci Liberty Global (byłego właściciela UPC Polska) spowodował tymczasowe problemy z działaniem dekoderów Horizon wśród użytkowników. Natychmiast po identyfikacji przyczyny, podjęliśmy działania, aby jak najszybciej wprowadzić poprawkę przywracającą poprawne funkcjonowanie sprzętu, co nastąpiło około godziny 9:40. Już dziś klienci mają możliwość wymiany dekoderów Horizon na nową ofertę Play z dekoderem Play Box TV – powiedział serwisowi rzecznik prasowy spółki P4.
Wymiana dekodera w Play
Ostatnie miesiące przyniosły znaczące zmiany dla abonentów sieci kablowej UPC Polska, zwłaszcza dla tych korzystających z dekoderów Horizon. Wprowadzenie nowych rozwiązań w postaci Play Box TV od Play, obecnie zarządzającego Horizon po przejęciu przez Liberty Global, stało się impulsem do migracji, oferując użytkownikom nowe możliwości. Niestety też od tego czasu użytkownicy skarżą się na powracające błędy i usterki.
Od początku września wybrani klienci korzystający z usług UPC Polska otrzymali propozycję przejścia na nowe oferty Play na atrakcyjnych warunkach promocyjnych. Migracja ta nie ogranicza się jedynie do wymiany urządzeń na bardziej nowoczesne modele, takie jak Play Box Net oraz Play Box TV, ale obejmuje także propozycję zmiany usług na rozwiązania oferowane przez Play. Co istotne, wyrażenie zgody na tę propozycję jest całkowicie dobrowolne, a klienci nadal mają możliwość korzystania ze swoich usług na dotychczasowych warunkach – informował serwis WirtualneMedia.pl
Zanim użytkownicy zdecydują się na migrację, warto zauważyć, że proces ten wiąże się z koniecznością wizyty instalatora, za którą naliczana jest opłata w wysokości 50 złotych. Oprócz tego, aby skorzystać z nowoczesnych funkcji Play Box TV, użytkownicy muszą wybrać nieco szybszy i nieco droższy pakiet internetowy.
Play Box TV oferuje system operacyjny Android TV, co otwiera dostęp do ponad 10 tysięcy aplikacji, w tym takich gigantów jak YouTube, Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, Player, Polsat Box Go, Viaplay, TVP VOD, Canal+ online, i wiele innych. Urządzenie obsługuje różne formaty, takie jak Dolby Vision, HDR10+, HDR10, HLG, a także może być używane do odbioru treści IPTV, cyfrowej telewizji kablowej (DVB-C) i naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T, DVB-T2/HEVC) – podaje serwis.
Czytaj także:
Piątkowa awaria w Play
W INNPoland pisaliśmy, że niezadowoleni klienci, korzystający z usług Play i UPC, zgłaszali problemy związane przede wszystkim z dekoderem Horizon. Błędy te wpływały na jakość odbioru telewizji, co stanowiło źródło frustracji dla abonentów. Niektórzy z użytkowników doświadczali również utrudnionego dostępu do Internetu, co dodatkowo pogłębia niezadowolenie.