Etykiety na życzenie i nowe produkty - krakowska firma tworzy giganta na rynku napojów kraftowych.
Brokreacja i Bromarket utworzą duży holding ze sprzedażą wspomaganą rozwiązaniami AI (na zdjęciu browarmistrzowie Brokreacji przetworzeni przez AI). Fot. Brokreacja/Facebook

Powstanie duży podmiot na rynku browarów kraftowych. Krakowska firma podpisała list na zakup dwóch spółek, wchodząc z nowymi produktami w nowoczesność.

REKLAMA

Firma Foothills z NewConnect zamierza stworzyć Brokreacja Holding. Podpisała już listy intencyjne z Brokreacją i Bromarketem, celem nabycia 100 proc. ich udziałów. W planach są nowe produkty, nie tylko alkoholowe, a model sprzedaży ma zostać oparty na rozwiązaniach AI.

Nowe browary kraftowe

Krakowska firma Foothills notowana w NewConnect przejmie Browar Brokreacja, znanego producenta na rynku napojów kraftowych i bezalkoholowych premium, w tym na rynkach zagranicznych. Firma prowadzi również restaurację Brohouse by Brokreacja w Zatorze. Jej produkty znajdziemy w popularnych sieciach handlowych jak Lidl czy Kaufland. Działa na polskim rynku od 10 lat.

Z kolei Bromarket to spóła realizująca projekt budowy innowacyjnego browaru i destylarni. Inwestycja warta jest ponda 20 mln złotych netto i uzyskała dofinansowanie na poziomie 14 mln zł. To właśnie w ramach tej inwestycji opracowywane są narzędzia sztucznej inteligencji, mające wspierać proces sprzedaży – tworzenie spersonalizowanych produktów z etykietą na życzenie klienta oraz z automatycznymi zamówieniami.

Razem utworzony zostanie Brokreacja Holding S.A., notowany na rynku NewConnect. Jak chwali się sama firma Foothills, będzie to największy w Polsce producent browarów rzemieślniczych. Nie ograniczą się tylko do nich, bo w planach są także napoje bezalkoholowe (w tym funkcyjne i RTD) oraz destylowane produkty premium.

Model sprzedaży ma być oparty o rozwiązania AI, co zdaniem ekspertki "Pulsu Biznesu", w połączeniu z szerokim portfolio może namieszać na rynku.

Szczegóły warunków biznesowych i finansowych mają zostać przygotowane do 15 września 2025 r. Strony transakcji zobowiązały się również do prowadzenia rozmów na zasadzie wyłączności do 15 listopada 2025 r.

Źródło: Puls Biznesu.