
Facebook Dating wprowadza nowe funkcje oparte na AI, które mają pomóc użytkownikom w walce ze znużeniem aplikacjami randkowymi. Kontrowersyjne narzędzia mają pomóc nam szybciej znaleźć osobę z naszych marzeń.
Meta – właściciel m.in. Facebooka i Instagrama – wprowadził dwie nowe opcje na swojej platformie Facebook Dating. Choć obecnie mogą z nich korzystać wyłącznie użytkownicy w Ameryce Północnej, możemy spodziewać się, że zmiany szybko trafią na rynek europejski.
Facebook Dating zapowiada nowe funkcje. Asystent AI pomoże znaleźć partnera lub partnerkę
Facebook Dating to odpowiedź firmy Zuckerberga na rozwój aplikacji randkowych. Usługa zintegrowana z flagową aplikacją Meta została wprowadzona w Polsce pod koniec 2020 roku.
Facebook Dating działa w formie oddzielnego profilu, który nie jest widoczny dla znajomych użytkownika na Facebooku, co ma zapewnić dyskrecję. Dopasowania sugerowane są na podstawie wspólnych zainteresowań, grup, wydarzeń, co według firmy ma sprzyjać tworzeniu głębszych relacji niż w tradycyjnych aplikacjach randkowych.
W poniedziałkowym ogłoszeniu Meta zapowiedziało wprowadzenie dwóch nowych funkcji: Asystenta AI i tzw. Meet Cute.
Asystent pomoże ci spersonalizować wyszukiwania
Obie funkcje mają bazować na systemach AI. Asystent ma pomóc użytkownikom "znaleźć lepsze dopasowania na podstawie zainteresowań i preferencji". Zrobi to poprzez usprawnione wyszukiwanie potencjalnych par.
"Asystent pozwala użytkownikom wyjść poza tradycyjne kryteria, takie jak wzrost czy wykształcenie, umożliwiając wprowadzanie unikalnych podpowiedzi dostosowanych do tego, czego szukasz" – czytamy w ogłoszeniu Meta.
Narzędzie ma pozwolić na bardziej szczegółowe wyszukiwanie. Według przykładu, który podaje firma w ogłoszeniu nowych funkcji, będziemy mogli poprosić asystenta, żeby "znalazł dziewczynę z Brooklynu, która pracuje w branży tech".
Asystent ma również "dostarczyć pomysły na randki lub pomóc ulepszyć profil".
Funkcja Meet Cute będzie natomiast automatycznie łączyć nas (matchować) z innymi użytkownikami platformy. Takie parowania będą pojawiać się w aplikacji raz w tygodniu.
Kłopoty branży aplikacji randkowych. Ludzie są zmęczeni przesuwaniem w prawo lub w lewo
Według Meta nowe funkcje mają pomóc walczyć z tzw. swiping fatigue. To termin opisujący zmęczenie i poczucie przytłoczenia, które użytkownicy odczuwają w związku z bezowocnym korzystaniem z aplikacji randkowych opartych na mechanizmie przesuwania profili w lewo lub w prawo.
Termin ten opisuje szerszy problem aplikacji randkowych, które od dłuższego czasu stopniowo tracą użytkowników. Widzimy to najlepiej na przykładzie lidera branży, Match Group – właściciela m.in. Tindera czy OKCupid. Akcje grupy straciły 68 proc. wartości w trakcie ostatnich pięciu lat.
W odpowiedzi firmy wprowadzają nowe funkcje, najczęściej oparte o narzędzia AI. Do tej pory sztuczna inteligencja jako swatka spotykała się z negatywnym odbiorem użytkowników, którzy już przed zmianami w Facebook Dating krytykowali aplikacje za automatyzowanie procesu randkowania.
Zobacz także
