
Polski startup Playmaker znalazł się w gronie 100 najlepszych świata, które zaprezentują się podczas Entrepreneurship World Cup 2025 w Arabii Saudyjskiej. Platforma działa jak branżowy Facebook — łączy piłkarzy, kluby i kibiców w jednym miejscu, ułatwiając im kontakt, rozwój kariery i odkrywanie nowych talentów. InnPoland rozmawiał z przedstawicielem polskiego startupu.
Gracze, kibice i kluby w jednym miejscu, które przypomina piłkarskiego Facebooka. To Playmaker, polski startup, który znalazł się w gronie 100 najlepszych startupów świata, które zaprezentują swoje projekty podczas Entrepreneurship World Cup 2025 na Biban Forum w Rijadzie w Arabii Saudyjskiej.
Playmaker. Polski startup bryluje w Arabii Saudyjskiej
Do Entrepreneurship World Cup 2025 zgłosiło się ponad 10 300 firm, przedsiębiorców i startupów ze 169 krajów. Wyłoniono 100, a wśród nich pomysł Polaków.
– To dla nas ogromne wyróżnienie – znaleźć się w gronie najbardziej obiecujących startupów świata i reprezentować Polskę na globalnej scenie. Entrepreneurship World Cup to nie tylko konkurs, ale też szansa na współpracę z inwestorami i partnerami z całego świata – pisze w komunikacie prasowym Dennis Gordzielik współzałożyciel Playmakera.
Co to jest Playmaker? To platforma dla branży piłkarskiej i kibiców
Playmaker to polska platforma dla świata piłki nożnej, która łączy kluby, piłkarzy i agentów w jednym miejscu. Ułatwia im nawiązywanie współpracy, prezentację umiejętności oraz budowanie kariery w przejrzysty, nowoczesny sposób. Z platformy mogą też jednak korzystać kibice w celach "czysto informacyjnych".
– Mogą śledzić, jaki klub szuka zawodników, sprawdzać ich postępy w grze (aktualizacje algorytmu PM Score), ale też zostać skautami. Wkrótce odpalamy kursy skautingowe dla każdego, kto będzie chciał łowić młode talenty piłkarskie – mówi INNPoland Szymon Kobylnik współzałożyciel startupu playmaker.pro.
Kluby i zawodnicy od 3. ligi do B klasy
W Playmakera korzysta już ponad 38 tys. zarejestrowanych użytkowników. 20 proc. z nich jest aktywnych.
– Są to głównie kluby i zawodnicy z niższych lig od 3. ligi do B klasy. Z ciekawych klubów obecnych na naszej platformie jest m.in. KTS Weszło – klub Krzysztofa Stanowskiego. A także kluby z 3. ligi – Warta Gorzów Wielkopolski, Polonia Nysa, Olimpia Zambrów. Zawodnicy są głównie z niższych lig lub lig młodzieżowych, którzy marzą o profesjonalnej karierze. Choć też zauważamy, że nawet zawodnicy z 1. czy 2. ligi ogłaszają się na platformie. Zazwyczaj to ci, którzy nie mają managera, np. Bartosz Baranowicz – mówi Szymon Kobylnik w rozmowie z INNPoland.
Platforma jest dostępna w języku angielskim, niemieckim i ukraińskim.
Zobacz także
