Osoba trzyma w rękach telefon.
Allegro testuje własnego asystenta AI. Ilus.: Jones Leupa / Unsplash

Allegro testuje nową wersję aplikacji mobilnej z funkcjami opartymi na sztucznej inteligencji. Platforma stawia na personalizację i inspiracje zakupowe, testując asystenta AI, który ma pomóc użytkownikom szybciej i skuteczniej znajdować produkty.

REKLAMA

Polska platforma e-commerce udostępniła nową wersję aplikacji mobilnej, w której pojawiły się funkcje oparte na AI, odświeżony wygląd strony głównej oraz narzędzia służące zakupowym inspiracjom. Celem zmian jest uproszczenie wyszukiwania produktów i lepsze dopasowanie oferty do użytkownika.

Allegro wchodzi w erę sztucznej inteligencji

Jak wynika z danych przytoczonych przez Allegro, już 86 proc. osób kupujących online korzysta ze sztucznej inteligencji przy zbieraniu informacji o produktach, a niemal połowa szuka z jej pomocą inspiracji. Nowe rozwiązania w aplikacji mają odpowiedzieć na te potrzeby.

Najważniejszą nowością jest Asystent AI, który pojawił się w aplikacji w formie testu udostępnionego wybranym użytkownikom. Narzędzie wspiera proces wyszukiwania produktów i ma stanowić pierwszy krok w kierunku szerszego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w e-commerce.

"Asystent AI to nasza odpowiedź na rosnącą rolę generatywnej sztucznej inteligencji w procesie zakupowym. Rozpoczynamy strategiczną ewolucję platformy Allegro. Ogłoszone właśnie zmiany to dopiero pierwszy krok, który wyznacza kierunek rozwoju platformy w nadchodzących miesiącach" – powiedział Piotr Szatybełko, VP Technology w Allegro, cytowany przez OmniChannel News

Szatybełko dodał, że firma stawia na stopniowe wprowadzanie nowości, tak by użytkownicy mogli naturalnie przyzwyczajać się do zmian.

Nowy wygląd i inteligentne rekomendacje

Funkcje AI to jednak nie tylko chatbot, ale również nowy system rekomendacji produktów. Wraz z wdrożeniem funkcji AI Allegro odświeżyło również wygląd strony głównej aplikacji. Użytkownicy mają teraz dostęp do nowych modułów inspiracyjnych, takich jak zestawy "Shop the Look" i rekomendacje oparte na zdjęciach.

W dolnej części strony głównej pojawiły się rekomendacje produktów generowane przez algorytmy sztucznej inteligencji. Zmieniają się one dynamicznie, nawet podczas jednej sesji zakupowej, by dopasować się do aktualnych potrzeb użytkownika.

"To właśnie dzięki inteligentnym algorytmom możemy dziś zaproponować naszym użytkownikom bardziej spersonalizowane treści i nowe, angażujące moduły, które sprawiają, że zakupy stają się jeszcze prostsze i przyjemniejsze" – powiedziała Aleksandra Wasielewska, Head of App w Allegro.

Wasielewska dodała, że dzięki zastosowaniu AI zakupy w aplikacji mają stać się bardziej intuicyjne i inspirujące, bez potrzeby korzystania z zewnętrznych narzędzi.

Te nowości od Allegro mogą być związane z trudną sytuacją spółki, która wdała się w coraz poważniejszy konflikt z InPostem Rafała Brzoski. Do tego we wrześniu wybuchł spór między zarządem Allegro a pracownikami, który miał dotyczyć zapowiedzianej rezygnacji z możliwości pracy zdalnej dla przynajmniej części stanowisk. Nie zapominajmy również o zarzutach "pseudoekologicznego marketingu" od UOKiK.