
Platforma marketplace Telewizji Republika już działa. Goryla.pl ruszyła w poniedziałek 1 grudnia i oferuje klientom produkty z kilku kategorii, m.in. elektronikę. Czy stanie się realną konkurencją dla Allegro na polskim rynku e-commerce?
Zgodnie z zapowiedziami platforma Goryla.pl wystartowała 1 grudnia. Po wejściu na stronę główną widzimy sześć głównych kategorii produktów: AGD, Elektronikę, Gry i zabawki, Kosmetyki, Książki oraz Prezentowo. Od razu rzuca się w oczy również aktualna promocja: wyciskarka w obniżonej cenie.
Platforma marketplace Goryla.pl od Telewizji Republika już działa
Jarosław Olechowski, szef wydawców TV Republika, przekazał w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl, że współpracę z nimi podjęło już ponad 200 partnerów, a zgłosiło się ponad 600 podmiotów zainteresowanych sprzedażą. – Goryl wybiera to, co będzie w danym czasie najlepsze dla swoich przyjaciół – powiedział.
Telewizja Republika zapowiada dalszy rozwój projektu i zachęca kolejnych sprzedawców do współpracy.
– Goryla.pl wyróżniać się będzie dostępem do 10 milionów widzów Telewizji Republika. W ten sposób producenci i sprzedawcy będą mogli dotrzeć do widzów największej stacji informacyjnej w Polsce z pominięciem reklamowej zmowy panującej na rynku reklamowym – mówił Olechowski.
Co można kupić na Goryla.pl?
Na razie oferta w poszczególnych kategoriach jest ograniczona. W zakładce AGD dostępne są blendery, młynki, pojemniki i sokowirówki. Kategoria Elektronika obejmuje obecnie tylko konsole. Większy wybór znajduje się w Grach i zabawkach, gdzie pojawiają się podkategorie, takie jak:
Rozbudowana jest także sekcja Kosmetyki. Obejmuje:
W kategorii Książki dostępne są książki dla dzieci oraz zagadki. Najbardziej rozbudowaną sekcją wydaje się Prezentowo, podzielone na podkategorie: dziecko, ona i on.
TV Republika chce konkurować z Allegro i Amazonem
Jak pisaliśmy w INNPoland, przed oficjalnym startem platformy Goryla, na stronie trwało odliczanie do premiery. Według ówczesnej zapowiedzi Goryla ma być systemem handlowym łączącym sprzedawców bezpośrednio z klientami, eliminując zbędne koszty. Platforma ma rozwijać się w ramach ekosystemu, który w przyszłości połączy (wedle planów) ponad 10 milionów użytkowników (kupujących, sprzedawców i partnerów).
Goryla ma konkurować z Allegro, największą polską platformą marketplace, która proponuje klientom szeroki wybór produktów oraz szybkie dostawy dzięki Allegro Smart. Rywalem jest również Amazon, globalny gigant e-commerce. Udostępnia zarówno własną ofertę, jak i produkty sprzedawców z całego świata.
Trudno powiedzieć, czy platforma goryla.pl ma realne szanse zaistnieć na rynku e-commerce w Polsce. Z pewnością widzowie Telewizji Republika będą zainteresowani nową inicjatywą.
Wybór produktów obecnie jest niewielki, ale to pierwsze dni funkcjonowania platformy. Informacja o 600 zgłoszonych podmiotach wskazuje, że niedługo mogą pojawić się kolejne towary.
Zobacz także
Źródło: wirtualnemedia.pl
