
Allegro z przytupem wchodzi w świat AI. Platforma e-commerce poinformowała o rozpoczęciu nowego etapu rozwoju własnego narzędzia opartego o ChatGPT. To rozwiązanie wywoła rewolucję w decyzjach zakupowych użytkowników.
Nowe rozwiązanie na Allegro pozwala klientom wyszukiwać produkty przy wsparciu specjalistycznego modelu GPT stworzonego specjalnie z myślą o zakupach. Model ten ma bieżący dostęp do całej bazy ofert Allegro i potrafi prowadzić interaktywną rozmowę z użytkownikiem, rekomendując mu produkty wraz z bezpośrednimi odnośnikami do zakupu. A to wszystko w interfejsie ChatGPT.
Allegro GPT to osobisty ekspert od zakupów
Coraz więcej internautów szuka inspiracji zakupowych właśnie w rozmowach z AI. Nic dziwnego, że Allegro także tą drogą chce docierać do obecnych i nowych klientów. W ten sposób tysiące sprzedawców zyskają nowe możliwości prezentowania swoich produktów na Allegro.
Obecnie asystent AI jest testowany na określonej grupie użytkowników, ale Allegro GPT można już wypróbować publicznie. Nie trzeba mieć płatnej subskrypcji ChatGPT. Narzędzie jest dostępne dla każdego użytkownika, który posiada konto w OpenAI. Operator platformy zaznacza jednak, że model nadal jest w fazie testowej i czasami może błędnie interpretować pytania.
Allegro GPT pełni rolę zaawansowanego eksperta ds. wyszukiwania, filtrowania i rekomendacji zakupów. Jego zadaniem jest znalezienie idealnego produktu i przedstawienie go klientowi w rozmowie.
Zrobiliśmy krótki test: zapytaliśmy asystenta AI na Allegro o prezent świąteczny do 100 zł. W odpowiedzi podał konkretne propozycje wraz z fotografami i cenami produktów.
Uzasadnił także, dlaczego konkretną rzecz rekomenduje poszczególnym osobom (mamie, koleżance, dziecku), a które produkty mogą być uniwersalną propozycją. Dodajmy, że rekomendacje dotyczą nie tylko ofert Allegro, ale również innych sklepów internetowych.
Allegro testuje asystenta AI
Przypomnijmy, że równolegle do projektu opartego na ChatGPT, platforma pracuje nad własnym Asystentem AI.
Nowa wersja aplikacji mobilnej Allegro wprowadza funkcje oparte na sztucznej inteligencji, odświeżony wygląd strony głównej oraz narzędzia wspierające inspiracje zakupowe. Celem zmian jest uproszczenie wyszukiwania produktów i lepsze dopasowanie oferty do użytkownika.
Najważniejszą nowością jest Asystent AI, który pojawił się w aplikacji w formie testu udostępnionego wybranym użytkownikom. Narzędzie wspiera proces wyszukiwania produktów i ma stanowić pierwszy krok w kierunku szerszego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w e-commerce.
Zobacz także
