Błyskawiczna kariera polskiej menedżer. Pokieruje globalnym gigantem na największym rynku świata

Mariusz Janik
Karierę w koncernie IKEA zaczęła dziesięć lat temu, jako Nawigator Biznesu w brytyjskim oddziale firmy. W 2012 r. wróciła do Polski i praktycznie z marszu weszła do zarządu firmy. Dwa lata temu została prezesem IKEA Polska. I najwyraźniej pokazała tu, co umie, skoro firma teraz rzuca ją na możliwie najgłębszą wodę – na przeszło miliardowy rynek chiński.
Anna Pawlak-Kuliga, była prezes Ikea Polska, zostanie szefową działalności Ikea w Chinach. Fot. IKEA
Chiny to największy producent, eksporter i konsument w branży meblarskiej, z błyskawicznie rosnącym popytem, jak opisuje to dziennik "Rzeczpospolita". Niewątpliwie, jest to więc wyzwanie. Ale Anna Pawlak-Kuliga ma się jednak czym pochwalić, zwłaszcza jeżeli chodzi o pomyślne uruchomienie sprzedaży w internecie. – Ostatnie lata to okres bardzo dynamicznego rozwoju IKEA w Polsce. Razem z zespołem stworzyliśmy wiele ciekawych inicjatyw, w tym nowe kanały sprzedaży, tak by klienci mogli robić zakupy gdzie, kiedy i jak chcą – podkreśla w komunikacie odchodząca szefowa firmy.


Polka na czele Ikea w Chinach

– Otworzyliśmy innowacyjne punkty sprzedaży jak IKEA Centrum dla Firm. Uruchomiliśmy pierwszy na świecie Hub Innowacyjny dla IKEA oraz centrum rekrutacji Twoje Studio Pracy – podkreśla. – W 2017 roku otworzyliśmy sklep w Lublinie, a teraz intensywnie pracujemy nad nowym formatem sprzedaży w Warszawie, w centrum handlowym Blue City – kwituje.

Niewątpliwie, dokonania prezes koncernu w Polsce wykraczają poza liczbę otwartych sklepów czy wyniki sprzedażowe. Teoretycznie, po ćwierćwieczu wolnego rynku i kontaktu z największymi światowymi rynkami, IKEA mogłaby zwyczajnie się Polakom znudzić. A jednak nic takiego się nie stało: ba, firma pod rządami Pawlak-Kuligi nie traci na popularności, próbuje dyskontować nowinki, a także intensywnie wchodzi na nowe obszary, jak odnawialne źródła energii. Tę politykę zostawia też w spadku swojej następczyni, Iwonie Szczęce.