Nowy, poważny gracz na rynku marketów w Polsce. Spar otworzy aż 1500 sklepów

Mariusz Janik
Bać-Pol dotychczas była znana jako jeden z największych dystrybutorów i hurtowników produktów FMCG w Polsce. Na początku roku firma zaczęła proces restrukturyzacji, a teraz rozgląda się za inwestorem – dzięki jego wejściu Bać-Pol chciałby sfinansować rynkową ekspansję supermarketów pod brandem Spar.
Choć sieć Spar na polskim rynku obejmuje 252 sklepy, to wciąż daleko jej do czołówki. Bać-Pol chce to zmienić za sprawą inwestora zewnętrznego. Fot. Paweł Małecki / Agencja Gazeta
Informację o poszukiwaniach inwestora opublikował dziennik „Puls Biznesu”. Poszukiwaniami odpowiedniego partnera zajmuje się firma KPMG, oferta obejmuje 49 proc. akcji Bać-Polu (choć w grę mają wchodzić też „inne opcje”), a cały proces – zgodnie z zapowiedziami prezesa Leszka Bacia – ma się zamknąć w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Jednocześnie Bać-Pol stopniowo wychodzi z rynku hurtowego – pierwsza fala likwidacji oddziałów nastąpiła na początku roku, druga – latem. Ostatecznie, na tym rynku firma chce pozostać pod postacią dwóch hal cash & carry.


Markety Spar w Polsce
Pieniądze inwestora mają za to pozwolić na rozbudowę i promocję sieci sklepów pod szyldem Spar. Już dziś są to 252 sklepy – gdyby jednak założyć, że Bać-Pol musiał polegać wyłącznie na własnych środkach, mógłby zwiększać ich liczbę o 30 rocznie. A ambicje firmy są większe – przy wsparciu inwestora, i opierając się na modelu franczyzowym, mogłoby to być nawet 100 sklepów rocznie. Docelowo w planach Bać-Polu jest posiadanie sieci 1500 sklepów.