Nowy, poważny gracz na rynku marketów w Polsce. Spar otworzy aż 1500 sklepów
Bać-Pol dotychczas była znana jako jeden z największych dystrybutorów i hurtowników produktów FMCG w Polsce. Na początku roku firma zaczęła proces restrukturyzacji, a teraz rozgląda się za inwestorem – dzięki jego wejściu Bać-Pol chciałby sfinansować rynkową ekspansję supermarketów pod brandem Spar.
Jednocześnie Bać-Pol stopniowo wychodzi z rynku hurtowego – pierwsza fala likwidacji oddziałów nastąpiła na początku roku, druga – latem. Ostatecznie, na tym rynku firma chce pozostać pod postacią dwóch hal cash & carry.
Markety Spar w Polsce
Pieniądze inwestora mają za to pozwolić na rozbudowę i promocję sieci sklepów pod szyldem Spar. Już dziś są to 252 sklepy – gdyby jednak założyć, że Bać-Pol musiał polegać wyłącznie na własnych środkach, mógłby zwiększać ich liczbę o 30 rocznie. A ambicje firmy są większe – przy wsparciu inwestora, i opierając się na modelu franczyzowym, mogłoby to być nawet 100 sklepów rocznie. Docelowo w planach Bać-Polu jest posiadanie sieci 1500 sklepów.