Lidl tłumaczy kanony mody hejterom, których oburzyły "pasiaki". "To klasyk mody biznesowej"

Marcin Długosz
W zeszłym tygodniu sieć handlową Lidl zalała fala hejtu ze strony prawicowych mediów. Część dziennikarzy, internautów, a nawet polityków poczuła się osobiście urażona… nowym wzorem na damskich koszulach z oferty niemieckiego dyskontu. Ich zdaniem paski przypominają obozowe pasiaki „rodem z Auschwitz”. Lidl z uporem cierpliwego maniaka pod każdym hejterskim komentarzem na swoim fanpage’u tłumaczył, że „koszula w paski to klasyk mody biznesowej”.
Koszule w budzący skojarzenia z obozowym pasiakiem wzorek pojawiły się w ofercie Lidla na początku tego tygodnia. Fot. wykop.pl
Koszule w niebieskie paski=pasiaki
„To niebywałe”, „skandal”, „zachęcam do bojkotu konsumenckiego” – takie i podobne komentarze pojawiły się na fanpage’u dyskontu, gdy w piątek prawicowy portal wPolityce.pl rozdmuchał nowy wzór koszul w Lidlu do rangi afery międzynarodowej.

– Dostępność akurat wzoru koszuli z niebieskimi paskami jest wyjątkowo niefortunne, dodatkowe biorąc pod uwagę, że Lidl to niemiecka sieć supermarketów – pisał serwis braci Karnowskich.

Lidl wyjaśnia
Na każdy pełny oburzenia komentarz, Lidl odpowiadał w ten sam sposób - przekonując, że koszule w pionowe niebieskie paski to stały motyw w modowych kolekcjach przeróżnych projektantów i zapewniając, że wywołanie złych skojarzeń nie było intencją sieci.


– Nasz asortyment dobierany jest z myślą o tegorocznych trendach. Koszule damskie marki Esmara dostępne w naszej ofercie od 11.02 mają aż 11 różnych wzorów i wykonane są w wysokiej jakości bawełny lub ekologicznej wiskozy. W kolekcji znajdziemy koszule np.: w kwiatki, paski, z motywem zwierzęcym czy falbankami, co daje naszym klientom możliwość szerokiego wyboru – pisał Lidl.

– Koszula w paski jest klasykiem mody biznesowej, oferowanym przez wiele sklepów odzieżowych na rynku. Błękitno-białe paski jest to stały motyw, który powraca w bardzo wielu kolekcjach i promowany był i jest przez większości domów mody - co więcej motyw ten jest lubiany przez klientki. Przykro nam, że ten wzór wywołał u Ciebie takie skojarzenia. Zapewniamy, że nie było to naszą intencją – tłumaczyła firma.